ללכת בלי, להרגיש עם: צפו בארנק הדיגיטלי המהפכני אשר מתקבל כבר כיום בכל בתי העסק

"הארנק הדיגיטלי" הוא חלום רטוב של לא מעט חברות טכנולוגיה ומיזמים שונים ברחבי העולם. לכולם ברור כי הטכנולוגיה המתפתחת תחסוך מאתנו, בסופו של דבר, את הצורך המעיק להסתובב עם ארנק כבד ומגושם בכיס – אך למרות שלל ניסיונות, לרבות השקעה לא מבוטלת של ענקיות טכנולוגיה דוגמת "אפל", אבטיפוסים ודגמים ראשוניים אשר יצאו לשוק – הארנק הדיגיטלי עדיין רחוק מלהפוך לכלי שימושי בידי הציבור כולו.

אי אפשר להתווכח עם היתרונות אשר יציע הארנק הדיגיטלי ביחס לארנק הפיזי אשר אנו נושאים כיום. הוא יהיה נוח יותר וקל להפעלה, מאובטח יותר (גם לאחר מקרה שוד נוכל פשוט לבטל את תוקפו בלחיצת כפתור), ויחסוך אי אילו כאבי גב הנגרמים עקב ישיבה ממושכת, כשהארנק בולט בכיס האחורי של המכנסיים. אך נכון להיום, לארנק הדיגיטלי יש חסרון אחד בולט במיוחד: מעטים המקומות בהם ניתן לשלם באמצעותו. וכשמשמעות הדבר היא שלרוב ניאלץ לסחוב אותו בנוסף לארנק פיזי, הקסם נאבד קליל.

שני המפתחים של LoopWallet, וויל גריילין וג'ורג' וולנר, הבינו את הבעיה. הם גם הבינו כי לא יוכלו להתחרות בחברה כמו אפל ולהפיץ מכשיר לקריאת ארנקים דיגיטליים לכל חנות ובית עסק בארה"ב. לכן, הם החליטו לשנות את כיוון המחשבה: במשך חודשים ארוכים השניים ישבו, ולמעשה פירקו לגורמים את המכשיר אשר "קורא" את כרטיסי האשראי שלנו, ומוצב בכל חנות ובית עסק. לאחר שפירקו את הפס המגנטי לחלקים קטנים, השניים הצליחו לפתח מכשיר קטן, אשר מצליח לרמות את הקורא המגנטי, להתחבר אליו באמצעות גלים מיוחדים, ו"לשכנע" אותו כי הוא כרגע קרא כרטיס אשראי. המכשיר מסוגל לתקשר עם למעלה מ-90% מקוראי כרטיסי האשראי בארה"ב, ומהווה נקודת זינוק טובה במיוחד עבור השניים במאמצם לכבוש את התחום, לפחות באופן זמני.

צפו בכתבה: כתב פורבס יוצא לנסות את ה-LoopWallet | מתוך יוטיוב

הארנק הדיגיטלי שהם מציעים מגיע בצורת צ'יפ קטן מפלסטיק, אשר מתחבר בקלות לסמארטפון (נכון לכיום למכשירי אייפון בלבד) דרך חיבור השמע. באמצעות אפליקציה מיוחדת אתם יכולים בקלות להטעין עליו כרטיסי אשראי שונים, ולעקוב אחר ההוצאות השונות שלכם בזמן אמת. וכמובן, מעבר לשליטה המוחלטת וליכולת לבטל את אפשרות השימוש במכשיר בעת גניבה, הצ'יפ (אשר נמכר עבור 39 דולר) באמת מתחבר בקלות לכל מכשיר לקריאת מכשירי אשראי בחנויות השונות, ולמעשה פוטר אתכם מהצורך להיסחב עם ארנק ממשי, שטרות, מטבעות וכרטיסי אשראי.

ה-LoopWallet עדיין לא מושלם. מספר קטן של בתי עסק מחזיקים במכשירי אשראי אשר אינם "נופלים בפח" של המכשיר, כך שבהחלט מומלץ לא להסתמך עליו במאה אחוז. גם נוחות השימוש בו ובאפליקציה דורשת שיפור נוסף, והגרסה המתקדמת והיקרה יותר של הארנק, אשר במקום צ'יפ נפרד מגיעה בצורת כיסוי פלסטיק למכשיר האייפון (ובכך מייתרת את הצורך לסחוב שני מכשירים) לא נוחה מספיק והופכת את האייפון לכבד וגדול מדי עבור כיס המכנסיים.

אך למרות כל זאת, אין ספק כי מדובר בחשיבה יצירתית אשר מקדמת בצעד קטן נוסף את הטכנולוגיה, ומאפשרת, כבר היום, למשתמשים להשאיר את הארנק בבית (ב-90% מהמקרים, הם לא יצטערו). כשהטכנולוגיה אשר המציאו השניים מוכחת כיעילה, וכשמהנדסי אפל עדיין עובדים במרץ על הגרסה שלהם לארנק הדיגיטלי, נראה כי כבר בעתיד הקרוב לכולנו יתפנה מקום בכיס האחורי של המכנסיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן