למד במרכז הבינתחומי בהרצליה, הוצא להורג על ידי דעאש: "הרגיש שהביא היסטוריה מהמזרח התיכון"

סטיבן סוטולוף, העיתונאי האמריקאי-יהודי אשר הוצא להורג אתמול על ידי אנשי ארגון דעאש, החזיק גם באזרחות ישראלית – כך הותר היום לפרסום. סוטולוף, אשר נולד בארה"ב, גר בישראל במשך משפר שנים ואף ביצע עלייה. במהלך שהותו בארץ למד סוטולוף במכללה הבינתחומית בהרצליה, חי בעיר ואף שיחק רוגבי בקבוצת העיר רעננה.

סוטולוף למד במרכז הבינתחומי החל משנת 2005. לאחר סיום לימודים המשיך שב לארה"ב והחל לעבוד כעיתונאי עצמאי, ופרסם מאמרים בשלל מגזינים, לרבות מגזין "טיים" היוקרתי. לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה בחר סוטולוף לסקר את האירועים מקרוב, ונסע לסוריה עצמה – חרף יהדותו ואזרחותו הישראלית.

"הכרתי אותו כששיחקנו יחד בקבוצת הרוגבי ברעננה, בזמן שהתגורר בישראל בשנת 2006" נזכר חברו המתגורר בישראל מייק ספיר במהלך ראיון מיוחד לעיתון מעריב. "מנהל הקבוצה הפנה אותו אליי ומאז נהיינו חברים. היה נורא קל להיות חבר שלו. כל אחד התאהב בו מיד. סטיבן היה מיוחד במינו. אדם כל כך מואר. מסוג האנשים הטובים באמת, שמתחברים עם כל אחד, איש חם וחברותי כל כך. הוא יכל להיכנס לחדר מלא באנשים ולצאת משם עם שניים שלושה חברים שהכיר רק הרגע. כולו מלא אנרגיות טובות".

סוטולוף בטרם הוצאתו להורג. אכזריות בלתי נתפסת | מתוך יוטיוב

"כמו שהוא היה אדם מדהים ובלתי רגיל, ככה הוא היה גם כעיתונאי" המשיך ספיר. "הוא היה מיוחד ובולט בין כל שאר הכתבים. הוא לא פחד לקחת סיכונים, לא התעצל, נסע לכל מקום, חווה את החויות, בצורה הכי מלאה ושלמה שאפשר. הוא היה מכור לעבודה שלו. סיפר לי שהיה מכור לחוויות ולתחושה שהוא נמצא בלב ליבו של הסיפור. הוא אמר שהוא יודע שהוא מביא את ההיסטוריה, ושמה שהוא מעביר הלאה בעבודה שלו, זה את ההיסטוריה בעצמה. זו היתה ההנאה הכי גדולה שלו".

סוטולוף נלקח בשבי על ידי אנשי ארגון דעאש לפני כשנה, בסמוך לעיר חאלב בסוריה. אתמול, כאמור, פרסם הארגון הרצחני סרטון בו נראים אנשיו עורפים את ראשו של סוטולוף, כ"מסר" לארה"ב.

נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, פרופ' אוריאל רייכמן, אמר כי "במעשה הזה הוציא עצמו ארגון הג'יהאד המוסלמי הזה מכלל משפחת האנושות. הרצח של סטיבן מחק גם את החסינות שחברת בני התרבות מעניקה לעיתונאים, גם בתקופות לחימה, שמטרתם להגן על האמת וחופש הביטוי.

"הטרור עומד כנגד ערך החירות. אנו נמשיך לחנך ולהיאבק כנגד תופעות אלה ולא ננטוש את ערכי החירות והסובלנות. מקרה הרצח של סטיבן מזכיר לנו שוב מול מי חייבת האנושות לעמוד, אך הוא גם מלמד על ערכים של סובלנות, אנושיות, חיפוש אחר הצדק וחופש הביטוי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן