למעלה מחצי מיליון שתילים יינטעו ברחבי הארץ במהלך 2017

בשנת 2017 יינטעו למעלה מחצי מיליון שתילים, מהם יותר מ-300 אלף שתילים ביערות,
כ-150 אלף שתילים בתחומי הערים והישובים, וכ-120 אלף שתילים לצורכי חקלאות.
אירועי ט"ו בשבט יימשכו עד ה-17 בפברואר במהלכם קק"ל תקיים חגיגות נטיעות ברחבי היערות, הפארקים והשטחים העירוניים. במסגרת החגיגות יפתחו מתחמי נטיעות לקהל הרחב ביער לביא בצפון ובנווה שלום במרכז, ויתקיימו ימים פתוחים במשתלות קק"ל.

"ט"ו בשבט זה לא רק חג לאילנות, זהו חג שבו החברה הישראלית פוגשת את היערות והפארקים. בשנה האחרונה הריאות הירוקות של ישראל ידעו שריפות קשות, זו העת לצבוע את ישראל בירוק, לטעת עץ באדמה ופעילות חברתית בלב", אמר דני עטר, יו"ר קק"ל.

נטיעות 2016 | צילום: יוסי אלוני, ארכיון הצילומים קק"ל

בעקבות אירועי השריפות בחודש נובמבר, נערכת קק"ל לתיעוד וניטור של כ-17,000 דונם של יערות, חורשים ושטחים פתוחים שנשרפו. בשלב הראשון יבוצע פינוי של מפגעים המהווים סכנה בטיחותית. במשך שנה עד שנתיים יבוצע מעקב אחר הדינמיקה של הצמחייה בשטחים השרופים, ולאחר מכן תבוצע הערכה מחודשת של השטחים שנשרפו, ובהתאם ליכולתם להתחדשות טבעית, ייעודם ולשירותים האקולוגים ששטחים אלו צריכים לספק לרווחת תושבי המדינה, תתקבל החלטה האם יש מקום לנטיעות חדשות.

נטיעות 2016 | צילום: יוסי אלוני, ארכיון הצילומים קק"ל

השתילים נבחרו במיוחד לנטיעה עירונית, באופן שיבטיח חיסכון מרבי בצורך בהשקייה, צינון הטמפרטורה בערים ושיפור איכות החיים בסביבה האורבנית, לפי המלצתם של אגרונומי קק"ל ובצירוף הוראות שתילה עצמאית לתושבים ולתלמידים. ייעור הערים בשטחים הציבוריים הפתוחים ובשדרות עירוניות הוא המענה הטוב ביותר לבעיית זיהום האוויר בערים, שהולכת ומחריפה. לעצים תפקידים רבים ביניהם הצללת בתים וכבישים, יצירת נוף אסתטי, קיבוע פחמן דו חמצני, ספיגת מזהמי אוויר, הענקת בתי גידול לבעלי חיים, מקור פירות בר לבעלי חיים ומטיילים וככלי חינוכי. נטיעת עצים הוכחה כדרך האפקטיבית ביותר למאבק בהתחממות הגלובלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן