למרות גרעון מסחרי מפתיע בסין בחודש מרץ: אסיה ננעלה בעליות

שבוע לאחר ההכרזה על תוכנית ההרחבה הכמותית המסיבית ביפן בשבוע שעבר, אשר מתחילה לתת את אותותיה בשווקים הגלובליים, ננעל הבוקר המסחר בבורסות אסיה בעליות.

בורסת שנחאי נסחרה סביב רמות הפתיחה, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.7% ובורסת הונג קונג רשמה עליה של 0.7%.

סין פרסמה היום גירעון מסחרי מפתיע בחודש מרץ, כאשר היבוא עלה מעל התחזיות במיוחד בשל הביקוש לסחורות כמו נחושת ונפט. אנליסטים אמרו כי הגירעון בסך 884 מיליון דולר עשוי לאותת כי הביקוש המקומי מואץ; זאת לאחר שהיבוא זינק בכ-14% לעומת השנה הקודמת בעוד האנליסטים ציפו לעלייה של 5%.

צילום: רויטרס

בינתיים, דיווחו היצואנים במדינה על קצב צמיחה איטי יותר, גבוה ב-10% לעומת השנה שעברה, שהוביל לגירעון של 884 מיליון דולר. סין הסתמכה בשנים האחרונות במידה רבה על היצוא שלה כדי לשמור על קצב הצמיחה הגבוה.

בטווח הארוך יותר, בייג'ינג מסרה כי היא מעוניינת להגדיל את הביקושים המקומיים ואת היבוא כדי להפחית את תלותה ביצוא וכדי להשיג צמיחה בת קיימא.

"נתוני מאזן הסחר של סין לפיהם בחודש מרץ נרשם גירעון של 900 מיליון דולר, לעומת ציפייה לעודף של 15.4 מיליארד דולר, הנם בעיקר על רקע העלייה החדה בייבוא, ומלמדים על המשבר שעוברת הכלכלה הסינית מוטת הייצוא", אומר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

"שער החליפין שנקבע היום ברמה של 6.25 יואן לדולר תורם אף הוא לעלייה הדרמטית בייבוא", מוסיף פריימן. "החלטת חברת ניהול קרנות האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, להגדיל את החזקותיה באג"ח של ממשלת ארה"ב, מלמדת על הציפייה כי פעילות יפן בשוק האג"ח הבינלאומי עשויה לתמוך בביקוש לאיגרות חוב ממשלתיות דולריות. מהלך זה יתמוך בחולשת הין. המטבע היפני רושם רמות שפל היסטוריות אל מול מרבית המטבעות, מצב שעשוי לפגוע באיזון העדין של תנאי הסחר בין מדינות באסיה ובקרב מדינות מתפתחות נוספות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן