למרות העלייה בהגירה: 2,000 רוסים-יהודיים ישתתפו בכנס לימוד FSU במוסקבה

יותר מ-2,000 יהודים ממוסקבה, בהם גם הרב הראשי של רוסיה, ישתתפו בסוף השבוע הקרוב בחגיגות העשור של לימוד FSU – המארגנת כנסים ללימודי יהדות לדוברי רוסית. הנוכחות הצפויה היא שוברת שיאים והופכת את לימוד מוסקבה לאירוע השני בגודלו מסוג זה, אחרי לימוד בריטניה. המשתתפים יחגגו את יום השנה בכנס בן ארבעה ימים במוסקבה, המקום בו לפני עשר שנים נערך אירוע ההשבעה של לימוד FSU.

האירוע מתקיים לצד עלייה משמעותית של יהודים מרוסיה לישראל, אותה יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ייחס למשבר הכלכלי שחצה בשנה שעברה את ערך הרובל מול הדולר, ולחששות בקרב יהודי רוסיה ביחס לעלייה בלאומנות ושיטות עבודה לא דמוקרטיות.

רוסיה סיפקה לישראל 6,700 עולים חדשים בשנה שעברה – עלייה של 32% לעומת 2014, העלייה הדרמטית ביותר בהגירה לישראל שנרשמה בכל מקום. רוב המהגרים הגיעו ממוסקבה, סנט-פטרסבורג וערים גדולות אחרות.


רוסיה סיפקה לישראל 6,700 עולים חדשים בשנה שעברה | צילום: fotolia

אירוע הפתיחה ייערך ביום חמישי עם נאומו של הרב הראשי של רוסיה ברל לזר. "הכרטיסים לאירוע אזלו חודשיים מראש בגלל שהיינו מוגבלים מבחינת תכולת המקום", סיפר מייסד לימוד, חיים צ'סלר. סנדי קהאן, מייסדת-שותפה בלימוד FSU אמרה ש"הנוכחות המרשימה היא ההוכחה הטובה ביותר שאורח החיים היהודי משגשג ברוסיה". הנוכחות בכנס לימוד FSU במוסקבה בשנה שעברה עמדה על פחות מ-1,500 משתתפים.

הכנס במוסקבה השבוע יכלול הרצאות מאת הפרשן הפוליטי הרוסי-אמריקאי ולדימיר פוזנר, פעילת זכויות האדם הרוסייה אירנה יסינה ומאת סלומון פרל, ניצול שואה ששרד כשאימץ לעצמו זהות של ילד גרמני ארי, והשתתף בפעילויות של נוער היטלר.

מודל לימוד החל בבריטניה בשנת 1976 עבור ועל ידי אנשי חינוך יהודיים ומאז אומץ על ידי קהילות יהודיות ברחבי העולם. המודל כולל שפע הרצאות מקבילות ופעילויות שנושאן המרכזי המשותף היחיד הוא יידישקייט (אורח חיים יהודי דתי). כ- 2,600 משתתפים מגיעים לכנס הראשי של לימוד בריטניה מדי שנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן