למרות התחרות: נטפליקס נותרה יציבה בכמות המנויים

למרות ההשערות שדיסני תנגוס בבסיס הלקוחות של נטפליקס – הדבר עוד לא התממש • עם זאת, נטפליקס לא יכולה להיכנס לשאננות בשנה הקרובה

למרות התחרות העזה בין שוק שירותי התוכן הטלוויזיוני, נדמה שנטפליקס נותרה ללא פגע. עם זאת, לא בטוח שהדבר ישאר כך לעוד זמן רב.

התפרסמו התוצאות הרבעוניות הראשונות מאז שדיסני פלוס ואפל פלוס הפעילו בנובמבר את שירותי הסטרימינג שלהם (לישראל תיכנס דיסני פלוס במהלך השנה). ובעוד שהיו ששיערו שדיסני תנגוס בבסיס הלקוחות של נטפליקס, זה טרם התממש. בין אוקטובר לדצמבר, נטפליקס הוסיפה כמעט תשעה מיליון מנויים גלובליים לסכום המנויים הכולל שלה – 167 מיליון.

רק חצי מיליון מנויים נוספו בארצות הברית. השאר הגיעו מאמריקה הלטינית ובאסיה, משם הצטרפו 2 מיליון ו-1.7 מיליון מנויים חדשים, בהתאמה, הודות להשקעה שלו בתכני מקור מקומיים בשפה המקומית.

תחרות עזה בין שירותי התוכן. צילום: shutterstock

לאחר תחזית החוזה צירוף מועט של מנויים ברבעון הראשון של 2020, המנה של נטפליקס צנחה מעט. בסופו של דבר התחזקה המניה בשיעור של 2.5%.


לא לעולם חוסן

למרות שדיסני טרם נגסו בבסיס המנויים של נטפליקס, הדבר עשוי להשתנות. לדיסני פלוס נרשמו 10 מיליון מנויים ביום הראשון שלה בשוק, והיא לא מראה שום סימנים להאטה. על פי חברת מודיעין השוק Sensor Tower, אפליקציית דיסני פלוס הורדה 41 מיליון פעמים ברחבי ה-App Store וגוגל פליי.

על פי מחקר שנערך על ידי MoffettNathanson, דיסני פלוס החלה את דרכה כהשלמה לנטפליקס. אולם דיסני פלוס אמורה להתרחב עוד יותר, ותושק במערב אירופה ב-24 במרץ, שבוע שלם מוקדם מהמתוכנן. בנוסף, שירותי פרופיל גבוה יותר מוכנים להיכנס לשוק בשנה הקרובה.

נטפליקס איבדה תוכן רב בעבר, כשלפני כעשור נשלף ממאגריה של נטפליקס תוכן רב של דיסני. "כולנו דאגנו מההשפעה הגדולה", אמר מנכ"ל החברה ריד הסטינגס. "במקום זאת אנשים חזרו…ומצאו דברים אחרים לצפות בהם".

הסדרות החדשות של נטפליקס מתמודדות על לב הצופים, אבל אין ספק שהחברה מוציאה סכומים גדולים כדי לתת לסרטי היוקרה שלה יתרון אצל מצביעי האוסקר. בין אוקטובר לדצמבר 2019, נטפליקס הוציאה 20% יותר על שיווק, בהשוואה לרבעון המקביל של 2018.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן