למרות שיא במפוטרים: האבטלה ירדה ל-6.5%

למרות שמספר המפוטרים הגיע לשיא, נראה כי שיעורי האבטלה בחודש יולי ירדו. על פי נתונים שפרסמה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה (למ"ס) נראה כי שיעור האבטלה בחודש יולי עמד על 6.5%, זאת לעומת 7.15% בחודש יוני.

ראש הממשלה נתניהו הגיב לנתונים וציין כי "מתחילת כהונתה של הממשלה הנוכחית נוספו כ-330 אלף מקומות עבודה חדשים בישראל".

עוד עולה מהדוח כי למ"ס: מספר המועסקים ביולי הגיע ל-3.4 מיליון אנשים, עליה של 1.4% מחודש יוני. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עלה ב-0.8% ל-59.8%. שיעור הגברים הבלתי מועסקים בקרב גילאי 15 ומעלה ירד ל-6.6% ואחוז הנשים הבלתי מועסקות ירד ל6.4%. 

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

מספר המועסקים היקף של משרה מלאה עלה ב-2.7%, תוספת של כ-68 אלף אנשים. בקרב הגברים שיעור המועסקים בדרך כלל בהיקף מלא עלה ל-86% ואילו בקרב הנשים השיעור ירד ל- 66.2%, לעומת 66.5% ביוני. 

בתגובה לנתוני האבטלה, אמר שר האוצר יובל שטייניץ: "שוק התעסוקה מתפקד בצורה טובה, ויש לברך על הירידה באבטלה ועוד יותר מכך על העלייה החשובה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה. יחד עם זאת, כדי שנוכל לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה ולהגן על אזרחי ישראל מהמשבר הגלובלי, נצטרך להקפיד על משמעת כלכלית ותקציבית בתקופה הקרובה".

הנתונים שפורסמו היום סותרים דו"ח של לשכת התעסוקה שפורסם לפני כשבוע, ולפיו מספר המפוטרים במשק הישראלי הגיע לשיא בחודש יולי, עם 20 אלף מצטרפים חדשים למעגל האבטלה.

בעקבות הביקורת הציבורית על הסתירה, פרסמו בלמ"ס הבהרה לגבי אופן החישוב השונה שבו הם פועלים אל מול לשכת התעסוקה: "שירות התעסוקה מפרסם נתון מובטלים על פי מספר דורשי עבודה הבאים בשעריו ואשר צברו ימי אבטלה בהתאם לחוק הביטוח הלאומי וחוק שירות התעסוקה. שירות התעסוקה מפרסם את נתונים מוחלטים ולא את שיעור המובטלים מתוך כוח העבודה".

"להבדיל מנתוני שירות התעסוקה, המבוססים על רשומות ומספרי תעודות זהות, הלמ"ס מבססת את פרסומה על מדגם ומתייחסת להגדרה שונה מהגדרת מובטל בשירות התעסוקה. הגדרת הלמ"ס מבוססת על הצהרת הנדגם כי לא עבד כלל (אפילו לא שעה אחת) וחיפש עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן