לעולם בעקבות התפוח: מי מנצחת בקרב האפליקציות – גוגל או אפל?

ארצות הברית מובילה את הצמיחה בהכנסות בחנות של אפל, אך דווקא יפן ודרום קוריאה מהוות את מחולל ההכנסות הגדול בחנות של גוגל – כך עולה מניטור וניתוח סטטיסטי שערך האתר appannie.com, אשר סיכם את הפעילות באפסטור ובגוגל פליי ברבעון הראשון של 2013.

את עיקר הצמיחה בהכנסות של האפסטור חוללה כאמור ארצות הברית, בעוד שרוסיה הייתה גורם מפתח בהכנסות של גוגל פליי. אפליקציות משחקים היו ונשארו מחוללות הצמיחה המשמעותיות ביותר מבין הז'אנרים של האפליקציות השונות, וברבעון הראשון של 2013 היוו 70% מההכנסות באפסטור ו 80% מאלו שבגוגל פליי.

יחד עם זאת, כדאי לציין מספר קטגוריות נוספות שבלטו בחנויות: קטגוריית תמונות ו-וידיאו שהיוותה גורם משמעותי מאוד, שלישי במשקלו, באפסטור; קטגוריית החינוך, שצמחה מאוד באפסטור והיוותה את מחולל ההכנסות הרביעי בגודלו; וקטגורית האפליקציות החברתיות, שצמחה מאוד בגוגל ונכנסה לאחת מחמש הקטגוריות הראשונות.

הפעילות בחנויות האפליקציות גדלה ברבעון האחרון בשיעור גבוה במיוחד, הן מבחינת כמות האפליקציות המועלות לחנויות, הן בכמות ההורדות – והן בשיעורי ההכנסות. החנות של גוגל מציגה אומנם באופן כללי את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר, אבל בערכים מוחלטים – מובילה עדיין אפל בבירור: הרבעון הראשון הסתיים כשהכנסות חנות האפליקציות של אפל עולות על אלו של גוגל פי 2.6. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מדד ההורדות: ההורדות בגוגל פליי היוו ברבעון הראשון של 2013 כ-90% מההורדות באפסטור.

מדד ההכנסות: ההכנסות באפסטור היו ברבעון הראשון של 2013 גבוהות פי 2.6 מהכנסות גוגל פליי. על אף ששיעור הגידול בגוגל פליי היה הגבוה בין שתי החנויות ועמד על 90%, במספרים מוחלטים מציג עדיין האפסטור את המספרים הגבוהים יותר מבין שתי החנויות.

מדד המדינות המדינות המובילות באפסטור – הורדות:
1. ארצות הברית
2. סין 
3. בריטניה
4. יפן
5. צרפת

ארצות הברית מובילה אמנם את הדירוג מבחינת ההורדות, אך סין מציגה את שיעור הגידול הגבוה ביותר ברבעון האחרון. את המקום השלישי והרביעי חולקות אנגליה ויפן. הקטגוריה הפופולרית ביותר היא עדיין משחקים.

המדינות המובילות באפסטור – הכנסות:

1. ארה"ב
2. יפן 
3. בריטניה 
4. סין
5. אוסטרליה 

ארצות הברית ויפן היוו כ-50% מההכנסות, וסין עלתה למקום הרביעי כש-90% מההכנסות בה מגיעות מקטגוריית המשחקים. 

מדד המדינות – הורדות בגוגל פליי:

1. ארה"ב
2. דרום קוריאה
3. הודו
4. רוסיה
5. יפן

שלא כמו באפסטור, בגוגל פליי מייצגות 4 המדינות הראשונות בקושי 40% מההורדות. רוסיה שומרת על יציבות בשיעור הצמיחה שלה בשנה האחרונה, ועלתה למקום הרביעי ברבעון האחרון. גם כאן, משחקים הם המפתח לצמיחה ומהווים כ 50% מההורדות ברוסיה. דרום קוריאה והודו שמרו על מקומם השני והשלישי, מיד אחרי ארצות הברית, מה שמחדד עוד יותר את ההבדלים בהרגלי הצריכה הגלובליים בין האפסטור לגוגל פליי.

המדינות המובילות מבחינת הכנסות בגוגל פליי:

1. יפן
2. דרום קוריאה
3. ארה"ב
4. בריטניה
5. גרמניה

יפן ודרום קוריאה ממשיכות לצמוח בצורה מרשימה מבחינת ההכנסות, ושתיהן כמו שניתן לראות, עברו את ארצות הברית. 3 מדינות אלו מהוות 70% מהכנסות גוגל פליי, וזהו נתון מרשים למדי. גם כאן מחולל ההכנסות המשמעותי ביותר הוא המשחקים. 

מדד הקטגוריות המובילות בהורדות באפסטור:

1. משחקים
2. בידור
3. תמונות ו-וידאו
4. שִׁמּוּשִׁיּוּת, תּוֹעַלְתִּיּוּת
5. לייפסטייל

משחקים נשארה המובילה מבין הקטגוריות, ואחראית לכ-40% מהורדות האפסטור ברבעון הראשון של 2013. בה בעת, קטגורית תמונות וידאו הצליחה להתברג לשלישיה הפותחת, הישג מרשים לכל הדעות.


הקטגוריות המובילות בהכנסות באפסטור: 

1. משחקים
2. פרודוקטיביות
3. רשתות חברתיות
4. חינוך
5. בידור

המשחקים הם הקלף החזק של האפסטור, עם כ-70% מההכנסות. גם קטגוריית החינוך החלה לייצר הכנסות ולפיכך עלתה למקום הרביעי.

הקטגוריות המובילות בגוגל פליי:

1. משחקים
2. כלים
3. בידור
4. תקשורת
5. רשתות חברתיות

גם בגוגל פליי המשחקים צומחים באופן קבוע, אך מהווים רק כ-40% מכלל ההורדות בגוגל פליי. גם הקטגוריות החברתיות הצליחו לטפס ולהיכנס למקום החמישי ברבעון האחרון של 2013.

הקטגוריות המובילות בהכנסות בגוגל פליי:

1. משחקים
2. תקשורת
3. רשתות חברתיות
4. כלים
5. פרודוקטיביות

המשחקים בגוגל פליי הצליחו להאפיל אפילו על אלה שבאפסטור מבחינת חלקם היחסי בהכנסות, עם נתח של 80%.

מניתוח הנתונים, ניתן לשער בסבירות גבוהה שהתהליכים והמגמות להם אנו עדים בכל הקשור להתפתחות הפלטפורמות הדיגיטליות וההשפעה שלהן על חיינו, הם רק קצה קצהו של נחשול גדול שימשיך וישטוף אותנו וימשיך לשנות את חיינו.

מכיוון שהטכנולוגיה מתפתחת בצורה מואצת, היישומים והשימושיות מתפשטים גם הם בקצב מואץ. מבחינת מכשירי קצה, אנו כבר רואים כי השוק מתחיל להיות מוצף במגוון רחב של מכשירים – מהשחקניות הגדולות כמו סמסונג ו-LG – ועד כניסתם של מכשירים רבים אחרים שאינם מחברות מותג.

כמו כן אפשר להניח שמדינות כמו סין, רוסיה והודו ימשיכו לצמוח בשיעורים גבוהים ברמת ההורדות והשימושיות, ושארצות הברית, שאנו רגילים לראותה כמובילה בהורדות ובהכנסות, עלולה לאבד את הבכורה בשנים הקרובות. מבחינת הקטגוריות המובילות, אפשר להניח שקטגוריית המשחקים תמשיך להתפתח, הן בפרמטר חוויית המשתמש (עם יותר משחקי תלת מימד מתקדמים) והן בפרמטרים נוספים, כגון משחקי רשת מבוססי מיקום.

זאת ועוד, קטגוריות נוספות יתפסו תאוצה ויהפכו להיות דומיננטיות, כגון תחום התשלומים שעד היום עוד לא הפך להיות סטנדרט עולמי, אלא מאופיין עדיין בעיקר במילות באז כגון ארנק סלולרי, ובפוטנציאל לא ממומש; אך סביר להניח כאמור שפוטנציאל זה יתחיל להתממש בשנים הקרובות וגם תחום זה, יהפוך להיות מרכיב סטנדרטי בעולם הצריכה הדיגיטלי שלנו.
וכך ימשיך הסמארטפון להחליף מוצרים שעד היום עמדו בפני עצמם, כמו שעון, יומן, ומצלמה. גם תורו של הארנק יגיע. כל אלה ועוד הופכים את הסמארטפון לחלק אינטגרלי מחיינו, מתרבותנו, ומאיתנו.

מקור: http://www.appannie.com

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן