לפיד מבקש למנות את אורי שני כיועץ בכיר בתחום הדיור: "חיוני להורדת מחירי הדירות"

לפיד מבקש למנות את מקורבו אורי שני כיועץ מיוחד לקבינט הדיור. בנוסף, שר האוצר יבקש בהמשך למנות את שני, ששימש כמנהל המשא ומתן הקואליציוני של מפלגת יש עתיד, כיו"ר חברה ממשלתית ייעודית שתטפל בפרויקט רחב ממדים של דיור להשכרה. 

לפיד מציין כי אורי שני ביקש לשמש בתפקידים אלה בהתנדבות ללא קבלת שכר או כל תנאים נלווים. שר האוצר הבהיר כי כל המהלכים הקשורים למינויו של שני יאושרו כדין על פי הנהלים הקיימים עם כל הגורמים המוסמכים. 

בחודש מאי האחרון הודיע שני על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל חברת פולאר השקעות. זאת, לאחר כהונה של 4 שנים בתפקיד. חברת פולאר הייתה מעורבת בפרוייקט הולילנד בירושלים, אשר במסגרתו מואשם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד מקבלני הפרויקט בתמורה להקלות בבנייה. ערכה של החברה ירד בעשרות אחוזים בזמן ששני היה המנכ"ל, בין היתר בשל מעורבותה בפרויקט הולילנד. 

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בעבר היה שני גם יועץ של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון וכן כיהן כמנכ"ל מפלגת הליכוד ב-1999. בנוסף, בשנים2002-2005 כיהן שני כמנכ"ל חברת שיכון עובדים מקבוצת אריסון השקעות, וב-2005-2007 כמנכ"ל חברת שיכון ובינוי. 

לדברי לפיד,"חלק מתפקידנו ומטרתנו היא למשוך לשירות המדינה אנשים טובים ובעלי ניסיון, ולשכנע אותם לוותר על משכורות גבוהות בהרבה ועל תנאים משופרים במגזר הפרטי. לא כל שכן אורי שני, שמבקש לסייע לפרויקט הדיור בהשכרה בהתנדבות וללא כל תמורה בעבור עבודתו. אם כל אדם שמתבקש "לבוא למילואים "בשירות המדינה יחשוש שיפתח נגדו מסע רדיפה והאשמות פופוליסטיות לא מבוססות, איש לא יסכים לבוא לעזור לנו בפרויקטים לאומיים שמטרתם להוציא מהבוץ את עגלת הכלכלה ולסייע לזוגות צעירים ולמעמד הביניים. אורי שני הוא איש ערכי וחרוץ , שכבר הוכיח את עצמו בפרויקטים בסדר גודל לאומי. אנחנו זקוקים לו הרבה יותר ממה שהוא זקוק לנו."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן