לפני עליית המע"מ: המשכנתאות במאי קפצו ב-44% לעומת הממוצע

בחודש מאי הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) בכ-5.6 מיליארד שקל, גבוה ביחס לממוצע הביצועים החודשי מתחילת השנה – 3.9 מיליארד. חלק מהעלייה ניתן להסביר בהקדמת נטילת משכנתאות לפני עליית המע"מ בתחילת חודש יוני.כך עולה מנתותי התפתחות החוב במשק בחודשים אפריל-מאי 2013 שפרסם היום בנק ישראל.

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש אפריל ב-0.5% לרמה של כ-785 מיליארד שקל. יתרת החוב של משקי בית לדיור גדלה בכ-1.6 מיליארד שקל (0.6%) ועמדה בסוף החודש על כ-276 מיליארד שקל.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן 

באפריל ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-3.6 מיליארד שקל לרמה של כ-785 מיליארד (ירידה של 0.5%). הירידה ביתרה נבעה ברובה מפירעונות חוב נטו לבנקים בסך של כ-1.9 מיליארד שקל ומהתחזקות השקל מול הדולר שקוזזו בחלקם ע"י גיוס חוב מחו"ל בסך 1.4 מיליארד שקל.

במאי הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-3.7 מיליארד שקל, כולן באמצעות אג"ח סחיר. נתון זה גבוה מממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה שעומד על כ-2.7 מיליארד שקל.

צילום: אהוד כהנים

מבחינת החוב של משקי הבית, עמדה יתרת החוב של משקי הבית בחודש אפריל על כ-390 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה בכ-1.6 מיליארד שקל (0.6%) ועמדה בסוף אפריל על כ-276 מיליארד שקל.

מבחינת עלויות החוב במשק, חלה בחודש אפריל ירידה של כ-0.7 נקודות אחוז בפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות במגזר הצמוד למדד, עקב ירידה בריבית על האשראי. באפריל עמד המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות – על רמה של 1.23 נקודות, בדומה לסוף החודש הקודם. מאז חודש יוני 2012 ירד מרווח זה בכ-1.9 נקודות אחוז.

במאי ירדה הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות בכ-0.3 נקודות אחוז, בעקבות הירידה בריבית בנק ישראל. הריבית על משכנתאות חדשות צמודות למדד ירדה בכ-0.2 נקודות אחוז.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן