לפרסם או לא לפרסם: באיזו שעה הכי כדאי להעלות סטאטוס בפייסבוק?

מחקר חדש מציג את המועדים המומלצים ביותר לפרסום סטטוסים מבחינת החשיפה לה יזכו. החדשות הטובות – כעת תוכלו לתזמן את הסטטוסים בכדי שיובילו ל-Engagement מירבי. החדשות הפחות טובות? לא בטוח שזה ימצא חן בעיני המעסיק שלכם.

מאחורי המחקר עומדת חברת Klout, אשר מקצה ציונים למשתמשיה על סמך מידת ההשפעה שלהם במדיה החברתית. לאחר ניתוח של 144 מיליון פוסטים, ו-1.1 מיליארד תגובות, ריטווטים ולייקים, החברה טוענת כי מצאה מה הוא הזמן הטוב ביותר לפרסום ברשתות חברתיות, בהתאם למידת הסבירות של משתמשים אחרים להגיב לאותו סטטוס. מבחינה כמותית, נמצא כי אלו אשר מעלים סטטוס במועדים הספציפיים הללו, נהנים מעליה בתגובות של כ-17% בפייסבוק, ו-4% בטוויטר.

חרדת הלייקים

כל משתמש ברשת חברתית כזו או אחרת, חווה לפחות פעם אחת סיטואציה בה הסטטוס המבריק, שברור לו כי מקומו מובטח ב׳עשרת הסטטוסים המובילים בכל הזמנים׳, נכשל ובקושי מגרד לייק בודד של הדודה. עכשיו אותו משתמש מצוי בדילמה; האם למחוק את הסטטוס, אולי לתת לו צ׳אנס נוסף או בכלל להתעלם מהלייקים ולהתגאות ביצירתיות שהפגין, ולהאשים את הכשלון ׳בסטטיסטיקה׳.

מתי לפרסם? | צילום: thinkstockphotos

באופן כללי הסיכויים לקבל תגובות לסטטוס גבוהים יותר במהלך השבוע, בעיקר בשעות העבודה (9:00-15:00). הפיק השני מגיע לאחר שעות העבודה, בין 7 ל-8 בערב. עוד נמצא, כי הפעילות בטוויטר צונחת כמעט בחצי לאורך סוף השבוע (לעומת אמצע השבוע) ואילו הפעילות בפייסבוק נפגעת קצת פחות במהלך הסופ״ש, אך עדיין הסבירות לאינטראקציה מירבית פחותה לעומת ימי חול, לכן מומלץ שתתאפקו קצת עם הסלפי שצילמתם. כמו כן, מסתבר כי מחצית מהאינטראקציות בטוויטר מתרחשות בחצי שעה מרגע עליית הציוץ לאוויר, בעוד ׳שזמן האוויר׳ בפייסבוק נמשך בממוצע כשעתיים.

מבחינת מגמות עולמיות נמצא כי סן פרנסיסקו וניו יורק מפגינות דפוסים דומים, לפיהם שיא התגובות מתקבל בתחילת שעות העבודה. העובדים הפריזאים פעילים דווקא יותר במחצית השנייה של יום העבודה, בלונדון מאופקים יחסית ומגיבים לקראת סוף יום העבודה ואילו בטוקיו, מרבית הפיקים של האינטראקציות מתרחשים דווקא מחוץ לשעות העבודה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הפסקת קפה: 4 גאדג׳טים מומלצים לחובבי הקפאין

עוד בגיקטיים: דיווח: הדור החדש של משקפי גוגל גלאס ייחשף בקרוב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן