“לקבוע יעד ממשלתי למספר המשכורות הנדרשות לרכישת דירה”

השר לשעבר משה כחלון סבור כי יש לקבוע יעד ממשלתי להורדת כמות המשכורות החודשיות הנחוצות לרכישת דירה. בכנס המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללה האקדמית נתניה אמר כחלון כי "והי צריכה להיות הורדה הדרגתית שתוך מספר שנים נגיע לממוצע של המדינות המפותחות, את המספר 130 חודשי שכר אסור לנו לקבל".

כחלון, יו"ר המרכז לרפורמות וממשל אמר : ״המרכז ינסח פתרונות יישומיים ולא רק תיאורטיים לבעיות כלכליות חברתיות של מדינת ישראל, בעיות מרכזיות שמעיקות על אזרחי מדינת ישראל משום שהמדינה לעיתים גם מרוויחה כאחרון הספקולנטים ממצבי הריכוזיות והביורוקרטיה המיותרים״. 


כחלון | צילום: מגד גזני

בין חברי במרכז החדש שנחשפו: עו"ד שרית דנה, לשעבר היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד דרור שטרום, לשעבר ראש הרשות להגבלים עסקיים, עדן ברטל מנכ"ל שרד התקשורת לשעבר, בארי טאף, יועץ בכיר לנגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' בנציון זילברפב.

פרופ' צבי ארד, נשיא המכללה האקדמית נתניה אמר: "המטרה המרכזית שלנו בהקמת המרכז היא שהאדם העובד ומשפחתו יוכלו להתפרנס בכבוד ולסגור את החודש. לשם כך גייסנו את מיטב המומחים תוך הקפדה יתרה על אנשים שכבר התנסו בהנעת תהליכים ברמות הגבוהות ביותר".

כחלון היה אמור להתמנות ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לו את התפקיד. אולם, המינוי לא יצא לפועל לאחר שהתברר כי הוא אינו תואם את ההסכם הקואליציוני של הליכוד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן