לקראת שביתה בדרום: התפוצץ המו"מ בין ועדי העובדים לכי"ל

המשא ומתן בין העובדים להנהת קבוצת כי"ל הגיע היום (רביעי) למבוי סתום, לאחר שההנהלה הקצינה עמדותיה והבהירה כי היא לא מתכוונת לחזור בה מפיטורי העובדים. זאת לאחר שביומיים האחרונים התקיים משא ומתן, בתיווכו של השר סילבן שלום, בין ועדי העובדים של כי"ל לבין הנהלת החברה. ועדי העובדים סיפרו כי הם הגיעו לשולחן הדיונים "במטרה לנהל משא ומתן בתום לב ומתוך אחריות", אך לטענתם, ההנהלה הקצינה את עמדותיה ועמדה על שלה, שלא לבטל את מכתבי הפיטורים שנשלחו לעובדים, שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב. אי לכך, נקלע המשא ומתן בין הצדדים למבוי סתום.

בהסתדרות קראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, המכהן גם כשר האוצר, להפעיל את מניית הזהב של המדינה בחברת כי"ל באופן מיידי: "לא ייתכן שכי"ל, חברה שהרוויחה 3 מיליארד שקל נטו בשנת 2014 משימוש במשאבי טבע של מדינת ישראל, תתנהג כך אל עובדיה המסורים.

כזכור, ביום חמישי שעבר החליטו בהסתדרות על סכסוך עבודה כללי בדרום הארץ. הסכסוך שהוכרז על רקע משבר תעסוקה חמור ומתמשך בדרום, יחול על כל מקומות העבודה במרחבי הדרום (אשדוד ודרומה), הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי.

ניסנקורן בהפגנת עובדי החברה, מוקדם יותר השבוע. לקראת שביתה? | צילום: דוברותהסתדרות

בשבועות האחרונים נקטה ההסתדרות שורה של עיצומים כאות הזדהות עם 140 עובדים שבכוונת הנהלת מפעל תרכובות ברום לפטר, ולאחר שהמשא ומתן עם הנהלת מפעלי ים המלח, שדורשת מצידה לפטר 400 עובדים, עלה על שרטון. הצעדים הללו הגיעו בהמשך להתנהגות הדורסנית וחסרת הכבוד, לטענת העובדים, של הנהלת קבוצת כלפיהם.

מפעלי ים המלח מפיקים מחצבים מאזור ים המלח ומספקים חומרי עבודה הנחוצים בין היתר לעבודת מפעלים אחרים מקבוצת כיל כגון תרכובות ברום. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בשבוע שעבר: "לא ניתן למאבק הזה להיעלם. במשך שנים אזור הדרום כולו הופקר והוזנח ויש לשים לכך סוף. פיטורי כל עובד שולחים אותו היישר לקו העוני, ולא ייתכן שאחד המעסיקים הגדולים והמשמעותיים ביותר בנגב מאיימים בפיטורים מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות של הצעדים שלו. לא נרפה, עד שהנושא ייפתר ואיום הפיטורים יוסר".

במאבקם של עובדי מפעל תרכובות ברום שותפים כל מפעלי קבוצת כיל וחברות אחרות שבבעלות עידן עופר והחברה לישראל. כחלק מהמאבק עובדי מפעלי ים המלח כבר נקטו בעיצומים וסגרו בעבר את שערי המפעל תוך מניעת כניסה ויציאה של משאיות המעמיסות חומרים.

לכתבה באתר מעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן