לקרוא ספר שלם תוך שעה: הטכנולוגיה החדשה שתזניק את מהירות הקריאה האנושית

בואו נתחיל מהסוף, כשקראתם את הכותרת הזו ולאחר מכן את כותרת המשנה, לא באמת התעכבתם על כל מילה, למעשה, המוח שלכם קלט מספר אותיות מכל מילה, יצר הקשר מהיר וידע עוד לפני שסיימתם לקרוא אותה, מה המילה ומה המשמעות שלה.

לפני מספר שנים, לא מעט אנשים שיתפו ברשתות החברתיות את הטקסט הבא:

Aoccdring to a rseecarh at cmabrigde uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are witren, the olny iprmoatnt tithg is taht the frist and lsat letteer be in the rghit pclae. The rset can be in toatl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.. Tihs is bcaseae thd huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

ובכן, על בסיס הנחת היסוד הזו, לא מעט יזמים ניסו והצליחו לייצר טכניקות שונות שהופכות את הקריאה למהירה יותר. אם אנחנו מצליחים לקרוא מילים במהירות רק על בסיס ההקשר, הדרך שבה אנחנו קוראים היום היא למעשה דיי מיושנת. תחשבו לרגע על תזוזת הראש שלכם והעיניים מימין לשמאל לאורך הקריאה של הפיסקה הזו… במובנים רבים בזבזתם משאבים וזמן רק על המעקב המיותר אחר תנועת הטקסט שנפרסת לאורך צידי העמוד.

צילום: מתוך אתר החברה

קריאה מהירה במסך קטן

למה לא לבטל את בזבוז הזמן הזה ולהפוך את הקריאה להרבה יותר מהירה? למה לא לרכז את כל המילים במקום אחד בלבד, מבלי שתאלצו להזיז את המבט כלל? באופן הזה ניתן למעשה לחסוך גם במקום, אין צורך יותר במסך גדול, אלא במסך ממוזער שמציע מקום למילה אחת, שמתחלפת.

מהירות הקריאה של אדם ממוצע עומדת על בערך 220 מילים בדקה, אלא שהטכניקה של Spritz, סטארטאפ שמקורו בבוסטון ועומל על פיתוח הטכניקה שלו כבר למעלה מ-3 שנים, תאפשר לכם לקרוא במהירות מינימלית של 250 מילים בדקה והוא לא מצריך מסך גדול לשם כך, למעשה, מספיק מסך השעון החכם העתידי שלכם על מנת לקרוא את כל הביוגרפיה של ג׳ובס.

 

איך זה עובד?

הטכניקה של Spritz עושה שימוש ברעיון ישן שזמין ומוכר כבר שנים – הקרנת מילה והחלפתה באותו מיקום בדיוק, אלא ש-Spritz הצליחה לשפר את הטכניקה הקיימת באמצעות איתור ״נקודת הזיהוי האופטימלית״ (Optimal Recognition Point, גם ORP) בכל מילה ומרכוז שלה באמצעות אות המודגשת בצבע אדום, טכניקה שלמעשה עורכת מניפולציה קטנה על הדרך שבה המוח שלנו עובד כשהוא קורא טקסטים.

באמצעות הטכניקה הזו, ניתן להזרים טקסט במהירות ועל גבי מסך קטן באופן שהמוח שלנו יצליח לקלוט ולעבד אותו במהירות.

לטכנולוגיה החדשה של Spritz אנו עתידים להחשף בקרוב מאוד בליין המחשוב הלביש של סמסונג שבחרה לאמץ את הפיתוח של החברה אך מרגע שהרעיון כבר קיים, זה הרי רק עניין של זמן עד שיגיע אלינו גם בדרכים נוספות.

עכשיו תחשבו לרגע על הפעם הבאה שתצטרכו לקרוא סיכומים בני 100 עמודים למבחן הבא שלכם ותוכלו לעשות זאת בדרך לאוניברסיטה, רק באמצעות מבט חטוף לעבר השעון החכם שלכם.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הדור הבא של הוירוסים אינו זקוק למחשב

עוד בגיקטיים:האפליקציה שתהפוך כל משתמש גוגל גלאס לרובוקופ

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן