לראשונה בשוק הסלולר: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בפלאפון

כנראה שלא רק המחירים מטלטלים את שוק הסלולר: ההסתדרות הכריזה הבוקר על סכסוך עבודה תקדימי בחברת פלאפון, לאחר שלטענתם ההנהלה מסרבת להכיר בהתארגנות עובדים בחברה. במידה והסכסוך לא ייפתר, יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים בתום שבועיים מהיום.

הסכסוך הוכרז בעקבות סירוב של ההנהלה להכיר בהתארגנות העובדים בחברה וזאת למרות שלמעלה משליש מעובדי החברה, כ-1700 עובדים, הצטרפו להסתדרות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בוועד העובדים דורשים מההנהלה להכיר בהתארגנות ולנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי לשיפור תנאי ההעסקה. כמו כן קורא וועד העובדים לשאול אלוביץ, בעל השליטה בחברת "בזק", חברת האם של פלאפון, לגלות אחריות ולא לאפשר להנהלת פלאפון, בראשות המנכ"ל, גיל שרון, להמשיך ולדרדר את יחסי העבודה בחברה.

"קוראים לאלוביץ' לקחת אחריות" עובדי החברה | צילום: ארטיום דגל

מהוועד נמסר כי "מאז תחילת מהלך ההתארגנות נהגנו באחריות רבה. למרות הניסיונות הבלתי פוסקים של המנכ"ל, גיל שרון, לסכל את מהלך ההתארגנות, תוך התעלמות מוחלטת מכך שהשגנו יותר המשליש הנדרש בחוק להקמת ועד עובדים, עשינו כל מה שביכולתנו, במשך חודשים, להימנע מסכסוך. אבל כנראה שההנהלה מפרשת את האחריות שלנו כסוג של ויתור על זכותנו להתאגד. אין לנו כוונה כזאת. זכות ההתארגנות היא זכות יסוד ולא נוותר עליה".

בוועד אף הסבירו כי הפניה לשאול אלוביץ' נעשתה לאחר שהתברר כי הנהלת פלאפון הכריזה מלחמת חורמה. "אנחנו קוראים לאלוביץ' לגלות אחריות ולא לתת להנהלה להמשיך ולדרדר את יחסי העבודה בחברה. שאול אלוביץ מרוויח בחברת פלאפון עשרות מיליוני שקלים בשנה ואולי אף יותר. לא ייתכן שהוא יגרוף כל כך הרבה כסף אבל כשיש בעיה הוא יתחמק מאחריות. אנחנו בוודאי לא רוצים להגיע למצב שהחברה תיפגע".

מהלך התארגנות העובדים בחברת "פלאפון" החל לפני 3 חודשים וההסתדרות הודיעה להנהלה על היותה ארגון יציג כשלושה שבועות אחרי. במהלך תקופה זו הגישו הוועד וההסתדרות לביתי הדין לעבודה מספר בקשות להורות להנהלה להפסיק את ניסיונות הסיכול של ההתארגנות. בית הדין הארצי לעבודה אמור בתקופה הקרובה לתת פסק דין על מידת ההתערבות של המעסיק בהתארגנות עובדים ראשונית בעקבות המקרה של פלאפון.

מפלאפון נמסר כי "סכסוך עבודה יכול להיות מוכרז רק על ידי ארגון יציג אך בפלאפון עדיין אין ארגון יציג משום שההסתדרות לא השיגה את השליש הדרוש לפי חוק. אנו שבים ומזמינים את ההסתדרות לפנות לבית המשפט ולהוכיח כי יש להם שליש". בחברה מאמינים שעובדי החברה לא יכנעו לרצון ההסתדרות להשבית את החברה ולפגוע בלקוחותינו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן