לראשונה: מיצוי כושר השתכרות יעניק זכאות לדיור ציבורי במחיר מופחת

ועדת השרים לענייני דיור, בראשותו של שר האוצר, יאיר לפיד, צפויה לאשר מחר, לראשונה, הכנסת קריטריון מיצוי כושר השתכרות כזכאות לדיור ציבורי במחיר מופחת. אם הדבר אכן יקרה, הממשלה מאמצת למעשה את המלצות ועדת טרכטנברג בנושא.

בוועדה סוברים כי הכנסת הקריטריון תעודד חרדים לעבוד ולשרת בצבא וכמו כן ייצור הקריטריון יתרון לציבור החרדי העובד, יתרון שלא קיים היום. חרדים שיבקשו לקבל עדיפות לסיוע בדיור למשתכן, יאלצו להוכיח מיצוי כושר השתכרות לפי התנאים הבאים: 110% לשני בני הזוג בשנת 2013; 120% לשני בני הזוג בשנת 2014; 125% לשני בני הזוג בשנת 2015.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: מרק ישראל סלם

במקביל, תפעל הוועדה להפחתת הניקוד בגין ותק בנישואין שכן עד היום ניתן היה לצבור עד 70 נקודות בגין "ותק בנישואין" (7 נקודות על כל שנה, עד 10 שנים). אם ההפחתה אכן תעבור, יופיע ותק בנישואין כקריטריון לציבור הכללי שבו ניתן לצבור עד 20 נקודות.

כמו כן, יבוטל היתרון שהיה למשפחות מרובות ילדים (45% מהדירות למשפחות בעלות 3 ילדים ומעלה). למשפחה מרובת ילדים תהיה זכאות כמו למשפחה עם 3 ילדים. במקומות בהם יישמרו מכסות דירות לציבור הכללי ולציבור החילוני, מיצוי כושר השתכרות יהיה תנאי סף שבלעדיו לא תהיה זכאות כלל.

בוועדה גם מתכוונים להביא ליישום חוק הדיור הציבורי ולאפשר לאוכלוסיות החלשות בישראל להפוך את המקום בו גרו כל חייהם לבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן