לראשונה: מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לעבר אילת

פעילי ג'יהאד ירו במהלך הלילה (ג') רקטה לעבר העיר אילת, שיורטה על ידי כיפת ברזל. השיגור הפעיל אזעקות שנשמעו בכל רחבי העיר, אך כאמור המערכת שהוצבה בעיר הופעלה לראשונה, ויירטה בהצלחה רקטה אחת.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר לגל"צ הבוקר כי "ניתן לומר שצבא ההגנה לישראל עושה את עבודתו היטב, הסוללה אכן יירטה את הרקטה שנורתה לעבר העיר וזה אומר שההערכות היו נכונות ואנחנו מודים על כך. תושביי ואני מרגישים בטוחים, אנחנו משתפים פעולה עם גורמי הביטחון ונעשות פה פעולות טובות לשמור על הביטחון.

"התנועות האיסלמיות שחדרו למרחב מערבית לנו מנסות לשבש את חיינו ואני מקווה שהריבון במצרים יטפל בהם. העיר מלאה ואני מקווה שהיא תישאר מלאה, המטרה של המפגעים היא לשבש את החיים בעיר ואנחנו לא צריכים לתת לזה לקרות".

מערכת כיפת ברזל במבצע עמוד ענן. צילום: רויטרס

הרקטה נורתה רק מספר ימים לאחר שדה התעופה בעיר נסגרה למשך שעתיים בהוראת הצבא. ולאחר כי חוליה של פעילי ג'יהאד המזוהים עם אל-קאעידה חוסלו בסיני בתקיפת מל"ט מהאוויר, כשההערכה היא כי ישראל אחראית לתקיפה.

חמישה מקורות ביטחוניים אמרו אז לרויטרס כי ישראל היא זו שביצעה את התקיפה, אבל גורמי ביטחון מצרים הכחישו את הדבר. גורמי ביטחון בישראל סירבו לאשר או להכחיש.

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הוציא הודעה ביום שבת בה הדגיש כי "ישראל מכירה בריבונות המלאה של מצרים". יעלון הוסיף כי בישראל מודעים לכך שהם הגבירו את הפעילות והאמצעים בהם הם נלחמים בטרוריסטים בסיני וכי "הצבא המצרי נלחם בראש ובראשונה כדי לשמור על חייהם של אזרחי מצרים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן