לראשונה מפרוץ המשבר: סין סגרה חשבון מרכזי של בנק צפון קוריאני

בנק אוף צ'יינה סגר חשבון מרכזי של בנק המסחר הלאומי של צפון קוריאה, כך הודיע היום הבנק. הבנק הקוריאני נפגע בחודש מרץ האחרון מהסנקציות האמריקאיות, אחרי שוושינגטון האשימה אותו בכך שעזר לתוכנית הגרעינית של פיונגיאנג.

בנק המסחר, הנשלט על ידי ממשלת צפון קוריאה קיבל הודעה מן הבנק הסיני לפיה העברות הכספים שלו הוקפאו וחשבונו נסגר. בבנק אוף צ'יינה לא הסבירו את ההחלטה וסירבו להגיב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הסגירה היא המהלך המשמעותי הציבורי הראשון בו נקטה סין כדי להפחית במגעיה עם צפון קוריאה, לאור הניסיון הבינלאומי ללחוץ על פיונגיאנג בנוגע לתוכנית הגרעין והטילים ארוכי הטווח שלה.


צילום: רויטרס

הסנקציות האמריקאיות אוסרות על העברות כספים בין יישויות אמריקאיות ציבוריות או פרטיות לבנק המסחר הקוריאני. יפן הטילה מגבלות דומות, וגם אוסטרליה צפויה לעשות זאת בקרוב. וושינגטון דחקה באיחוד האירופי לכפות סנקציות על בנק הסחר הבינלאומי והעלתה את הנושא עם סין, למרות שבייג'ין לא הגיבה ציבורית בנושא.

מומחים אומרים כי המהלך של וושינגטון תוכנן לגרום לבנקים זרים בארה"ב לחשוב פעמיים לפני שהם מקיימים עסקאות עם הבנק הקוריאני, בדיוק כפי שבנקים חוששים כיום מעסקאות עם איראן.

סין נחשבת לבת ברית של צפון קוריאה ולשותפת הסחר הגדולה ביותר שלה. לא ברור כמה מתוך הסחר השנתי בין המדינות – 6 מיליארד דולר – עובר דרך בנק הסחר הקוריאני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן