לשינוי החוק לחץ כאן: הכירו את המיזם שעוזר לשנות את פני המדינה

כמה פעמים קראתם ידיעות באתרי החדשות השונים או ראיתם כתבות במהדורות החדשות והתעצבנתם, קיללתם ובעיקר התבאסתם שאתם לא יכולים לעשות דבר בנידון? סביר להניח שזה קרה לא מעט פעמים. אבל תארו לכם שהייתם מקבלים התראה מראש על כל חוק חדש שעומד לעבור בנושא שמעניין אתכם או דיון חשוב באחת מועדות הכנסת בנושא שקרוב לליבכם? זה בדיוק מה שמנסה לעשות ePart, סטארטאפ ישראלי צעיר.

ממחיר הקוטג' ועד ניצולי שואה

לאחר הרשמה הקצרה ל-ePart תתבקשו לבחור את הנושאים שמעניינים אתכם. בין השאר תוכלו לבחור נושאים כמו צרכנות, חינוך, תחבורה ובטיחות בדרכים, דת ומדינה, ניצולי שואה, שילוב מיעוטים, היי-טק, בריאות, אנרגיה, פריפריה ועוד רבים.

מהרגע שתסמנו את הנושאים הרלוונטיים עבורכם, תתחיל המערכת לעקוב עבורכם אחרי לוחות הזמנים השונים בכנסת, כדי לאתר הצעות חוק, דיונים בוועדות ובמליאה, בנושאים הללו. כשהמערכת תאתר תכנים כאלו, היא תדאג לעדכן אתכם עם מייל מתומצת וענייני שכולל תקציר של הדיון או ההצעה ומתי הם אמורים להתרחש. מכאן הכל כבר תלוי בכם: תוכלו לפנות ישירות לנבחרי הציבור, לעורר מחאות פייסבוק או אפילו לעזוב את המזגן וממש לצאת להפגין.

גרסת הבטא של ePart עלתה כאמור לאוויר בתחילת חודש אוגוסט וכבר נרשמו אליה כאלף משתמשים. כרגע מתמקדת הפלטפורמה בעיקר בוועדות הכנסת, אך בעתיד הקרוב היא תתרחב גם לממשלה ולרשויות המקומיות. ההשקה הרשמית תתרחש באוקטובר, מיד אחרי החגים, אבל אפשר להירשם כבר עכשיו ולהתחיל להתעדכן ולהשפיע.

סימון נושאים מועדפים, יאפשר לעקוב אחר הצעות חוק ודיונים הקשורים בהם | צילום: ePart

גם נשיא Wix התלהב והצטרף למיזם

את ePart הקים יוסי חיות שמכהן כמנכ"ל ואליו הצטרף ניר זוהר, נשיא ענקית האינטרנט הישראלית Wix, שמכהן גם כיו"ר הדירקטוריון של ePart. אל חיות וזוהר הצטרפו אמנון הררי, סמנכ"ל התוכן והעורך הראשי ועמליה שרייר, סמנכ"לית פיתוח, מחקר ואסטרטגיה, שביחד מקדמים את המיזם.

בשיחה עם גיקטיים מספר חיות שהרעיון עלה במסגרת העבודה הקודמת שלו כעורך דין בקליניקות המשפטיות של אוניברסיטת תל אביב: "גיליתי שאפשר להשפיע על נושאים שאכפת לך מהם דרך השתתפות בדיונים בוועדות הכנסת. הסטודנטים ואני היינו מאוד מעורבים בחקיקה שקשורה לניצולי שואה, הבאנו לשולחן את מאות המקרים של ניצולים שעזרנו להם מול הרשויות השונות, והצלחנו באמת להשפיע דרך הדיונים. ובכל זאת, לנו לקח הרבה זמן ומאמץ להגיע למעמד הזה. הגעתי למסקנה שצריך לפתח כלי שיאפשר לכל אחד להבין מה קורה בדיונים האלה בכנסת, איך הם משפיעים על החיים שלו, ולתת לו אפשרות מהירה ונוחה להשפיע עליהם, בלי בהכרח ממש להגיע פיזית למשכן בירושלים".

מי קהל היעד שלכם?
"כל מי שמחפש להיות מעורב ולהשפיע. אנחנו עושים מאמץ לפנות לאוכלוסיה רחבה ככל האפשר – לכל הקשת הישראלית, לא משנה איפה הם נמצאים על המפה הפוליטית, או לאיזו קבוצה הם רואים את עצמם שייכים. אנחנו מנסים לגרום לכמה שיותר אנשים להרגיש שהם במגרש, ויכולים לשחק בו ולהשפיע על מה שחשוב להם".

אפשר להשפיע על נושאים דרך השתתפות בדיונים בוועדות הכנסת | צילום: thinkstock

אז במה שונה ePart ממיזמים אחרים כמו 'כנסת פתוחה' למשל?
"כנסת פתוחה" הוא מיזם גדול וחשוב מאוד, וכמוהו יש עוד כמה בשטח. מה שמייחד אותנו משאר היוזמות הוא שאנחנו מעדכנים לפני הדיונים ולא בדיעבד, מה שנותן להם את האפשרות להשפיע על המהלכים שחשובים להם לפני שיהפכו לעובדה מוגמרת. הצד המשלים של זה, היא העובדה שאנחנו גם מעניקים אפשרות זמינה, נוחה ופשוטה להשפיע – לפנות ישירות אל נבחרי הציבור שלהם, ולהעביר דעה/עמדה/מידע רלבנטי אל הנבחרים, כדי לסייע להם לקבל החלטה אחרת – לפני שיקבלו אותה. אלמנט נוסף שבולט אצלנו הוא היכולת לקבל את העדכונים ישירות אלייך למייל, בשפה פשוטה ובגובה העיניים, ורק בנושאים שהגדרת מראש שחשובים לך, במקום שתטבע בכל העשייה האדירה שמתקיימת בכנסת".

אם נשים רגע את הרעיון היפה והאידיאלים בצד, מה לגבי הכנסות? יש לכם מודל עסקי?
"אנחנו כרגע מאוד מרוכזים בבניית המוצר ובשיפור אותו. זה ההיגיון העסקי שלנו – להתמקד בהרחבת העשייה ובהתאם גם את בסיס המשתמשים שלנו, ואולי גם את תחומי העיסוק. בהמשך, כמובן, לייצר הכנסות מפרסום, כמו אתרי תוכן גדולים אחרים".

כיצד אתם רואים את האתר עוד כשנה מהיום?
"שנה מהיום אנחנו רואים את ePart ככלי שמשרת עשרות ומאות אלפי ישראלים, ועוזר להם להתעדכן בכל מה שקורה כאן, ולהשפיע בלחיצת כפתור. בין אם זה מה שקורה בכנסת, בממשלה, ברשות המקומית שלהם. לעדכן אותם על נושאים שהם מחליטים שמעניינים אותם, בלשון ברורה, ולתת להם את האפשרות להשפיע".

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: קל ומהיר יותר: גרסת כרום החדשה מציגה שיפור בצריכת הזיכרון והסוללה

עוד בגיקטיים: שהכוח יהיה איתכם: 3 גאדג׳טים לחובבי מלחמת הכוכבים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן