לשריין ביומן: אירועים טכנולוגיים שאסור לפספס בחודשיים הקרובים

תעשיית הסטרטאפים לא זרה לתרחישים ואירועים מעניינים שמאפיינים רק את היצירתיות המקומית בארץ, אבל השנה נדמה שהאירועים תופסים קו חדש ומעניין אפילו יותר מבעבר. מכנס פורבס העולמי שמגיע לישראל לראשונה, דרך תחרות יצירת בוטים – ועד "מחנה אימונים" ללימודי מקצועות הסטרטאפים.

כנס "מתחת ל-30" העולמי של פורבס

בין ה-3 ל-7 לאפריל תארח ישראל את אחד הכנסים הנחשבים והיוקרתיים בעולם : Forbes Under 30 EMEA. הכנס יערך בתל אביב ובירושלים ובמסגרתו יגיעו לארץ כ-600 צעירים פורצי דרך מכל העולם.

בין הצעירים שיגיעו לארץ ניתן למצוא אנשי הייטק, יזמים חברתיים ואנשי תרבות שדורגו ברשימת ה-30 תחת 30 בארצם, באמצעות הכנס הצעירים האלו ייצרו קשרים חברתיים עם יזמים כמותם מכל רחבי העולם.

הכנס יתחיל בתל אביב ובסופו של היום הראשון ייערך פסטיבל יין על חוף הים. ביומו השני הכנס יעבור לירושלים ולאחר יום גדוש באירועים הצעירים יזכו להכיר את שוק מחנה יהודה בלילה, ואת תרבות הבילוי הירושלמית.

סדר היום בכנס יכלול נאומים ופאנלים, פרזטנציות של היזמים הצעירים וכן הדרכות של דמויות בכירות מעולם העסקים.

יקבץ 600 צעירים מבטיחים מכל העולם. הכנס של פורבס

בין הדוברים בכנס ניתן למצוא את שמעון פרס – הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, אורי לוין מייסד Waze, רוי טיגר מחברת פייסבוק, שי אגסי שהקים את Better Pace ועוד דמויות מצליחות מעולם העסקים והממשל.

לדף הכנס בקרו כאן.

מחנה אימונים ללימוד שיווק דיגיטלי של אלביישן אקדמי

אלבשיין אקדמי, אקדמיה ליזמות וטכנולוגיה, בשיתוף פעולה עם פרוייקט "מסע טללים" של הסוכנות היהודית מקימים בקיץ הקרוב תוכנית של 5 חודשים שבמהלכה יהודים מכל רחבי העולם יוכלו ללמוד ולהתפתח כמנהלי מדיה דיגיטלית.

התוכנית תתקיים בתל אביב במתחם WeWork (סניף שרונה) ובמהלכה הסטודנטים ילמדו מהו קידום אורגני וממומן בגוגל, איך לנהל קמפיינים ממומנים, וילמדו ממקרי בוחן אמיתיים אשר יוצגו על ידי בכירים בתעשיית ההיי טק הישראלית.

התוכנית נחשבת לבולטת בכל הנוגע לקירוב יהודים מרחבי תבל אל סצנת הסטארטאפים הישראלית, והם יכולים ללמוד ולהתפתח במהלכה כמנהלי שיווק דיגטלי וליצור קשרים עם אנשים מהתעשייה. המשתתפים בתוכנית יחוו את ישראל ואת תל אביב, וכחלק מתוכנית מסע ילמדו עברית.

התוכנית מתאימה ליהודים בגילאי 21-30 אשר סיימו את הקולג' ומעוניינים לשפר את הכישורים שלהם לקראת מציאת עבודה בעולם ההיי-טק. לדף התכנית לחצו כאן.

הלימודים באלביישן אקדמי יתקיימו כאן. WeWork שרונה | צילום: שירן כרמל

תחרות הבוטים של קרן אלף

בוט (BOT) הוא תוכנה המיועדת לאסוף מידע או לבצע פעולות באמצעות שימוש באופן המחקה התנהגות אנושית. התפתחות טכנולוגית בבינה מלאכותית וביכולת של מחשבים לעבד שפה (NLP) מאפשרת כיום לנהל שיחה עם הבוט ולתקשר איתו כמו שמתקשרים עם בני אדם ("בוט, תזמין לי מקום במסעדה").

בחודשים האחרונים ניתן לראות פריחה בעולם הבוטים עם חברות כמו Wechat הסינית שמאפשרת לא רק ניהול שיחות, אלא גם הזמנת שירותים שונים כגון משלוח פיצה ונסיעה במונית דרך המערכת ותשלום עבורם. כל אלו דרך הצ'אט של סלאק, שהקימה פלטפורמה במיוחד עבור פיתוח בוטים ופייסבוק. בוטים מפורסמים במיוחד הם סירי של אפל ואלכסה של אמזון, אך השיח סביב הבוטים טרם הגיע לישראל.

קרן "אלף" מאמינה שלמתכנתים בישראל יש את כל היכולות הטכנולוגיות להיות בחזית המהפיכה ולכן הכריזה בשבוע שעבר על תחרות פיתוח בוטים שמשרתים יזמים. הבוט יכול לעזור ליזמים בכל תחום בו הם מתקשים, מקביעת פגישות, פניה למשקיעים ועד גיוס עובדים.

הקבוצות המתמודדות יעמידו את הבוט שפתחו לבחינה וניסוי של יזמים מהקהילה, והקבוצה שפתחה את הבוט המנצח תזכה בהלוואה שניתן להמיר אותה למניות (Convertible note) בגובה 50 אלף דולר או ב-3 מכשירי אוקולוס ריפט.

הגשת הבוטים המתחרים היא עד ה2.6.16 והקבוצה הזוכה תפורסם שבוע לאחר מכן. פרטים נוספים על מהפיכת הבוטים וכללי התחרות ניתן באתר של אלף.

יואב וילנר הוא מנכ"ל ראנקי וכן בלוגר במגזינים היוקרתיים בעולם: Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן