לתשומת ליבך, טים קוק: המפות של אפל הן המוצר המאכזב של השנה

למרות אירועי השקה נוצצים ובאז תקשורתי בכל העולם, התבררו מוצרי טכנולוגיה רבים שהוציאו החברות המובילות לשוק השנה כמאכזבים. בראש רשימת המוצרים המאכזבים ביותר של 2012 עומדת אפליקציית המפות החדשה של חברת אפל.

אתר 24/7 Wall St שערך את הדירוג העניק למוצר את הכבוד המפוקפק בעיקר בגלל ההשקעה הכספית הגדולה בפיתוחו והבאז התקשורתי שקדם ליציאתו לשוק. האפליקצייה לא הצליחה לתפקד כראוי והציגה טעויות מיקום רבות, ביניהן סופרמקט במקום בית חולים, העלמותה של ירושלים ממפת ישראל, וכיוון נהגים דרך מסלולי הטיסה בוושינגטון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הכישלון היה כל כך גדול שמנכ"ל אפל, טים קוק, נאלץ לפרסם התנצלות פומבית וגם הפיטורים של בכירים בחברה לא איחרו לבוא. החודש חזרה אפליקציית המפות של גוגל ל-iOS 6 והפכה בתוך יומיים לאפליקציה עם מספר ההורדות הגדול ביותר – עוד מסמר לכישלון הצורב של אפל.

אפליקציית המפות של אפל | צילום: רויטרס

למקום ה-5 ברשימה הגיע הסמארטפון של נוקיה – Lumia 900. המכשיר שהוצג בגאווה גדולה בינואר לא הצליח מאז להמריא במכירות. הביקורות לא ריחמו ודיברו על רזולוציית מסך נמוכה ולא איכותית. בנובמבר השנה השיקה החברה הפינית, שפעם שלטה בשוק הסלולר העולמי, את ה-Lumia 920, כשהיא קוברת סופית את כשלון הדגם הקודם.

במקום ה-7 הגיע ה"אולטרה-בוק" של אינטל ואילו במקום השמיני הגיע הפלייסטיישן של סוני – ויטה – שלא הצליח לעמוד בקצב המכירות של הנינטנדו, ולדעת רבים לא הצדיק את המחיר שלו (300 דולר). מדובר במוצר השני של סוני שנכנס לרשימת המאכזבים כשבמקום ה-4 הגיע הטאבלט של החברה – P – שרשם גם הוא כשלון צורב. אפילו הקיצוץ המשמעותי במחיר – מ-549 דולר ל-199 דולר – לא עזר, והחברה נטשה את המוצר וכבר לא מוכרת אותו בחנויות בארצות הברית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן