מאזינים למוזיקה באופניים? כך תטעינו את הסמארטפון בתנועה

בשנים האחרונות, נתקלנו במספר מוצרים אשר נועדו להטעין את המכשירים הניידים של המשתמשים באמצעות כוח הדוושות כגון PedalPower EcoXPower ודומיהם. כעת, מכשיר דומה הנקרא Siva Cycle Atom מנסה להגיע אל פס הייצור ומשם לקהל הרחב – ובכדי לעשות זאת הוא פונה לאתר גיוס הכספים Kickstarter.

מדובר על ספק כוח נטען היכול לספק מתח למכשירים החשמליים הדורשים הטענה, על ידי חיבור ישיר לסמארטפון או על ידי שליפת הסוללה החיצונית וחיבור המכשיר לאחר מכן. ספק הכוח הנטען מקבל את האנרגיה החשמלית שלו מתנועת הסיבוב של גלגל האופניים, על פי עיקרון האנרגיה הקינטית המייצרת חשמל על ידי תנועה.

להטעין תוך כדי תנועה

המתח מגיע ישירות אל ספק הכוח הנטען, כאשר האחרון ניתן לשליפה מהאופניים כאשר המשתמש מגיע אל יעדו. בנוסף, המשתמש יכול לקחת את ספק הכוח עמו, ולהשתמש בו כמו כל מטען נייד אחד. מהירות ההטענה למכשירי סמארטפון תהיה דומה למהירות ההטענה דרך יציאת USB 2.0. הסוללה החיצונית עצמה מגיעה בנפח 1300mAh, ומדובר על כמות אנרגיה המספיקה להטעין כ-70% מהסוללה של מכשיר האייפון 5.


צילום: רויטרס

בניגוד למטענים חיצוניים אחרים, מוצר זה דורש התעסקות מעט יותר טכנית ומורכבת מכל סוללה חיצונית אחרת, שכן על המשתמשים לפרק את הגלגל האחורי של האופניים, להרכיב את ה-Atom ולהחזיר את הגלגל למקומו. בחלק מדגמי האופניים מדובר בפעולה פשוטה למדי, אך בחלק אחר הפעולה עלולה להיות מסובכת ומסורבלת. אך לא משנה מה דגם האופניים שלכם, החברה עצמה טוענת כי מדובר בהתקנה קלה, אשר אינה דורשת כלים מיוחדים.

יעד גבוה, מחיר גבוה

החברה מבקשת לגייס ב-Kickstarter סכום של 85 אלף דולרים על מנת להתחיל לייצר את המוצר, ועד כה היא בהחלט נמצאת בדרך הנכונה כאשר 575 תורמים עזרו לחברה לגייס קצת יותר מ-54 אלף דולר (נכון לכתיבת שורות אלו, יומיים מתחילתו של הפרוייקט). בכדי להיות מהמשתמשים הראשונים שמקבלים את המטען הקינטי, תצטרכו להיפרד מ-95 דולר לפחות, כאשר המכשיר צפוי להגיע אל המשתמשים הראשונים בסביבות חודש נובמבר.

אין ספק כי מדובר בפרויקט מבטיח אשר פונה לקהל רוכבים גדול ורלוונטי, ועונה על צורך אמיתי. בנוסף, החברה מבטיחה כי על כל 10 מכשירים שימכרו, תתרום אחד לנזקקים. ציבור רוכבי האופניים בישראל בהחלט יכול להתעניין במוצר כזה, במיוחד מי שנוהג לבצע טיולים ארוכים ברחבי הארץ על גבי האופניים, או אפילו התל אביביים שמשתמשים באופניים ככלי התחבורה העיקרי שלהם, ויכולים על הדרך גם לקבל עוד קצת אחוזים לסוללה.

הכתבה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק: 

כך תריצו את Whatsapp על המחשב האישי שלכם

פיקסלגיק: הפוסטים החמים בעולם העיצוב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן