מאז גניזת חוק מע"מ 0: הציבור מסתער על שוק הדיור

התפרקות הממשלה וגניזתה (לפחות הזמנית) של יוזמת שר האוצר לשעבר יאיר לפיד להנהגת מע"מ 0 בשוק הדיור הביאה להסתערות הציבור על השוק – כמותה לא נראתה כבר 12 שנים. על פי נתונים אשר פרסם הבוקר משרד האוצר, במהלך הרבעון האחרון של שנת 2014 זינקו מכירות הדירות החדשות ודירות יד שנייה ב-22%, כשעיקר הזינוק מיוחס לזוגות צעירים, שם זינק מספר רוכשי הדירה בלא פחות מ-83% ביחס לרבעון הקודם.

זינוק זה הביא, כאמור, את מספר רוכשי הדירות במשק לשיא של 12 השנים האחרונות. נראה כי רוכשי הדירות החליטו לקבל את המלצתו של לפיד מחודש אפריל בשנה שעברה, אשר פנה אליהם והמליץ שלא לרכוש דירות בתקופה זו, כי "המחירים ירדו בהקדם". עם פירוק הממשלה ועזיבתו של לפיד את משרד האוצר, נראה כי הציבור החליט שלא להמתין עוד, והסתער על שוק הדיור במלוא הכוח. עיקר ההסתערות נרשם דווקא בדירות החדשות – שם זינק מספר העסקאות ב-83%.

צילום: אהוד כהנים

את הזינוק ברכישת הדירות ביחס לרבעון הקודם הובילה באר שבע, שם נרשם זינוק של 40.7% במספר העסקאות. באזור חדרה נרשמה עלייה של 33.8%, וברחובות של 33.3%. באוזר חיפה הסתפקו בעלייה שך 21.4% "בלבד". מנגד, באזור ירושלים נרשמה עלייה מתונה בהרבה (2.2%), וגם באזור ת"א לא נרשמה עלייה נמוכה מהממוצע הארצי, כשמספר העסקאות טיפס ב-10.3%.

חדרה, אשר רשמה כאמור זינוק במספר העסקאות, רושמת זינוק מרשים גם במספר עסקאות רכישת הדיור להשקעה – אשר טיפס ב-40.2%. בחיפה זינק הנתון ב-22.5%, ואילו באזור המרכז מספר העסקאות להשקעה דווקא ירד ב-2.3%. הסתערות רוכשי הדירות על השוק משקפת, ככל הנראה, את הביקוש הרב אשר קיים במשק, ומעידה כי מחירי הדירות לא צפויים לרדת גם בעתיד הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן