מאחורי הסורגים: טאבלטים חדשניים מאפשרים תקשורת ולמידה בבתי כלא

אסירים אשר מקבלים חינוך כלשהו בזמן שהם נמצאים מאחורי הסורגים, נחשבים כבעלי סיכון קטן יותר לשוב לבית הסוהר. בעידן בו ישנם אסירים רבים, זה רלוונטי במיוחד. הבעיה היא, שבדרך כלל הציבור לא אוהב את המחשבה של בזבוז כספי מיסים רבים על חינוך אסירים.

כאן נכנסת JPay. חברה ממיאמי אשר הוקמה לפני 13 שנה כספקית של שירותי העברת כסף אלקטרוני לאסירים, הוסיפה שירותים שונים במהלך השנים, ולאחרונה השיקה פלטפורמה חדשה אשר מסייעת לאסירים לקבל חינוך דרך טאבלטים. הפלטפורמה, אשר נקראת JPay's Lantern, מאפשרת לאסירים סטודנטים לבצע מסלול לימודים שנשלח אליהם ממרכזי למידה במכללות מקומיות בארה"ב דרך טאבלטים שנבנו במיוחד לכך. הפלטפורמה אף מאפשרת שירותים אחרים של החברה, כמו תקשורת באימייל עם קרובי משפחה.

"כל מה שאנחנו עושים כדי לסייע לאסירים האלו לקבל חינוך לפני שהם נזרקים לרחוב – הוא יתרון לחברה כולה", אומר המנכ"ל ראיין שפירו.

שפירו לא לבד במערכה. לפחות שני סטארט-אפים נוספים, Edovo ו-American Prison Data Systems, מוכרים את המערכות מבוססות הטאבלטים שלהם למען מטרות חינוכיות מאחורי הסורגים. שפירו מכר את החברה שלו לפני ארבעה חודשים, לחברת טלקומוניקציה בכלא, בשם Securus Technologies.

אסיר בכלא סן פרנסיסקו עם טאבלט של חברת American Prison Data Systems | צילום: סרטון של אנ.בי.סי

כיצד הרעיון עובד? JPay לא מעורבת בעיצוב תכנית הלימודים. המרצים מכניסים חומר לתוך המערכת, ובמקרים רבים משתמשים בגרסאות של תכנית הלימודים אותה הם מלמדים כעת באוניברסיטה. לאחר מכן אסירים יכולים להוריד את התוכן במסלולים של נרשמו אליהם. יש גם סרטונים מאקדמיית קהאן (פרויקט למתן השכלה ברמה גבוהה לכל אחד, בכל מקום) – ללימוד מתמטיקה, מדעים ועוד. באשר לטאבלטים, JPay השקיעה שלוש שנים בעיצוב המכשירים. הם כוללים מגוון אמצעי בטיחות, כולל מערכת הפעלה מיוחדת. 450 אסירים בשישה מתקני ענישה באוהיו נמצאים כעת בסמסטר השני של הפיילוט.

שפירו הגה את הרעיון להקמת החברה, כאשר אימו של חברו הטוב נעצרה בשל מעילה ונשלחה לכלא. הוא חווה בעצמו את הזמן הרב שהושקע באמצעים המיושנים לשליחת כסף מזומן לאסירים. "אמרנו שאין בזה היגיון בכלל", אומר שפירו.

החוויה הקשה הובילה אותו להחלטה לקדם מערכת שתוכל לבצע את תהליך העברת הכסף באופן דיגיטלי, ולאפשר לבני משפחה להשתמש בכרטיס אשראי כדי לשלוח כסף לחשבונות האסירים. בהמשך הוא הוסיף מערכת דואר אלקטרוני, אשר דרכה יכולים אסירים לקבל הודעות מאנשים בעולם החיצוני לכלא, אותן הם יכולים להדפיס ולשלוח כעותק מודפס.

זמן לא רב לאחר מכן, הוא השיק קיוסקים עם מחשבים באריזת מתכת, עם מקלדת בה אסירים יכולים להשתמש כדי לשלוח מיילים בעצמם. התקשורת במערכת הזו צריכה להתחיל על ידי השולח החיצוני, כדי שאסירים לא יוכלו ליצור קשר עם הקורבנות שלהם למשל. בנוסף לכך, אלגוריתם בודק את המיילים כדי למצוא מילים חשודות. בקיוסקים עצמם יש מצלמות, שמאפשרות לאסירים לצלם ולשלוח תמונות, או סרטונים בני 30 שניות. התוספת הבאה הייתה קביעת שיחות וידאו דרך הקיוסקים, כמו גם הורדה של מוזיקה מספרייה בת 11 מיליון שירים, לתוך נגן MP3. הקיוסקים האלו מהווים פיתרון במתקנים ללא אינטרנט אלחוטי, בהם אסירים חייבים להשתמש בקיוסקים האלו כדי לקבל גישה למוזיקה ולמיילים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן