מאיר שטרית: "ההתחייבות של נתניהו לא להעלות מסים – בלוף"

"הסקטור היחיד שהרוויח מיישום מסקנות טרכטנברג הוא הסקטור החרדי. זה הסקטור היחיד שזכה להטבות משמעותיות בדיור". כך אמר יעקב פרי (יש עתיד) במסגרת פאנל בנושא כלכלה פוליטית, שנערך היום במכללה למנהל בחסות האיגוד הישראלי לניהול סיכונים וקבוצת דן אנד ברדסטריט.

"הקיצוץ הנוכחי צריך להיות בגובה של 25 עד 30 מיליארד שקל", הוסיף פרי. "על פי מתווה ברודט אפשר לקצץ מיליארדים מתקציב הביטחון. השתתפות בנטל מצד ערבים וחרדים היא תהליך מתמשך שיקח זמן רב, אין מי שיקלוט אותם במערכת במידה ומחר כולם רוצים להתגייס. חייבים לצמצם את מספר השרים בממשלה, לקבל את המלצות ועדת הריכוזיות, להפריט ולבזר מונופולים. זה לא סתם 'כסף קטן' – כסף קטן מצטבר בסוף לכסף גדול".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אבישי ברוורמן (עבודה) אמר כי "הגירעון יצר בור שנבע מניהול כושל. כלכלה טובה אינה מוגדרת רק בנתוני מאקרו. מעמד הביניים לא עומד בנטל. שאלתי את שטייניץ מאיפה להביא את הכסף והוא אמר לי "אל תדאג", ביבי בחוצפה טען שהוא צפה את הגירעון, זה לא נכון". 


שטרית | צילום: יח"צ

ברוורמן הכריז כי במסגרת התוכנית הכלכלית של מפלגת העבודה יש להוריד את המע"מ ל-50 עד 100 מוצרים ל-2%. "אני ויעקב פרי יכולים לשלם מס מותרות", אמר ברוורמן. "מס חברות יכול לעלות ב-2% – ולא יקרה כלום. בגרמניה מס החברות הוא 30% ואצלנו רק 25%. ישראל היא מהמדינות היחידות שיש לה מגבלה על הוצאות. אנחנו אחת המדינות העניות ביותר בגלל הפערים הגדולים בכלכלה הישראלית. יש כאן אוליגופולים בתחום המזון והאשראי שחייבים לפרק. קודם כל צריך להטיל מיסוי על העשירים".

ח"כ מאיר שטרית אמר כי "האמירה של ביבי לגביה לא ניאלץ לעשות קיצוצים היא בלוף. השאלה היא איזה מיסים להעלות ולמי? הממשלה העלתה את המיסים למעמד הביניים והורידה לעשירים. הגירעון הממוצע של הממשלה הזו הוא 4% מהתוצר – ב-2008 עמדנו על גירעון של 2% בשיא המשבר. הממשלה מבזבזת 30% מאלה שכן עובדים. 

ראובן אגסי, אביו של מייסד בטר-פלייס שי אגסי אשר נמצא במקום השלישי ברשימתו של הרב חיים אמסלם לכנסת, אמר כי "הצטרפתי לפוליטיקה כי אני על סף ייאוש לגבי השוויון בנטל. בשנה הבאה גם יהיה גם גירעון. המיסים עוד יעלו, בשנה הבאה לא יהיה שלום, זה כתוב על הקיר. חובה להגדיל את ההשתתפות בסקטור החרדי ובסקטור הערבי". 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, אמר כי כשלוקחים את מכלול הנתונים הכלכליים, המצב שלנו טוב יותר מאשר ב-2009. "חשוב יותר להתעסק בבעיות שברמת המיקרו", אמר שאמה-הכהן. "יוקר המחיה הוא בעיה קשה בישראל. לא נראה לי סביר שנחזור בממשלה הבאה לתקציב דו שנתי. סוכנויות הדירוג העלו את דירוג החוב של ישראל לעומת הורדת דירוג למדינות מערביות אחרות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן