מבט מן האוויר: מה ניתן ללמוד על פרויקט הענק של חברת אפל מניתוח התצלומים החדשים?

הדבר היחיד אשר אנו יודעים אודות מתחם הענק החדש אשר בונה חברת "אפל" בקופרטינו, קליפורניה – הוא ש"אפל" בונה מתחם חדש וענקי בקופרטינו, קליפורניה. כל יתר הפרטים אופלו, ומעטה החשאיות סביב פרויקט המיליארדים מעורר סקרנות רבה וחרושת שמועות וספקולציות אשר מתרוצצות ברשת מדי יום.

כעת, צעיר אמריקאי הצליח לשפוך מעט אור על התעלומה: במהלך שלא היה מבייש מבצע צבאי קטן, הוא הצליח להגיע סמוך לאתר הבנייה, ולהטיס רובוט-מסוק קטן מעליו. מדובר ברובוט מסוק פשוט אשר הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות, מדגם DJI פאנטום 2. למסוק הוא חיבר מצלמה פשוטה, וכך – הצליח להשיג תצלומי אוויר מדהימים של אחד מאתרי הבנייה המרשימים ביותר בארה"ב.

בצילומים נראים היטב התכנון וההקפדה על הפרטים בפרויקט אשר צפוי להפוך למטה הפעילות של אחת החברות המסקרנות ביותר בעולם. המטה יכלול את כלל מערכי החברה, ולמעשה ישמש כמתחם אורבני סגור אשר יכלול את כל צרכיהם של העובדים.

כך זה נראה: מבט מהאוויר אל מתחם הענק | מתוך יוטיוב

אז מה ניתן ללמוד מהצילומים המרשימים? כינסנו כמה מומחים בעלי ניסיון רב בבנייה, בתכנון ובניתוח תצלומי אוויר שיסבירו מה אנו למעשה רואים. כולם הסכימו כי מעבר לגודל האדיר של הפרויקט, ניתן ללמוד 3 דברים חדשים על המתחם ממנו יצאו האייפונים של השנים הבאות:

1. הוא כולל מעבר סודי. לא לגמרי ברור לשם מה בונים באפל מעבר תת קרקעי, אשר מחבר את משרדי ההנהלה היישר לאולם כנסים מפואר אשר נמצא מתחת לאדמה בפאתי המתחם. האפשרות הסבירה ביותר היא שכך יוכל מנכ"ל החברה טים קוק (או המנכ"ל העתידי) להגיע בקלות למסיבות עיתונאים או למפגשים שונים, מבלי לעבור באולמות הכניסה החשופים והפומביים.

2. הוא תוכנן במיוחד להתמודד עם רעידות אדמה. לא מדובר בעובדה מפתיעה במיוחד, שכן אזור קליפורניה מועד מראש לרעידות אדמה רבות. הנחת התשתיות מלמדת על טכנולוגיה מתקדמת אשר תאפשר לבניין כולו גמישות מסוימת – והבניין יוכל ממש להתנדנד מטרים ספורים באוויר במקרה הצורך.

3. המתחם כולל מטעי גידול ענקיים. בנוסף למתחמי הענק של המשרדים והמעבדות, יכלול המתחם גם מטעי ענק בהם ניתן יהיה לגדל פירות וירקות. אלו ישמשו את חדרי האוכל העצומים של המתחם, ויוכלו לשמש גם כפארק נחמד לטיול רגלי בין הישיבות. חובבי המדע הבידיוני מוזמנים להמשיך ולנחש מה תוכל החברה לעשות במטעים שכאלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן