מגה אפלואוד 2: קים דוטקום חשף את אתר שיתוף הקבצים החדש

כמו סרט המשך הוליוודי, מגה אפלואוד חוזר. קים דוטקום, המקים של שירות שיתוף הקבצים שאחסן הכל – מתמונות משפחתיות ועד סרטים שוברי קופות – הודיע היום על שירות אחסון חדש שייקרא "מגה", אשר ייתן למשתמשים שליטה ישירה על הקבצים שלהם.

מגה יושק בינואר 2013, קצת לפני המועד שבו יזם האינטרנט הצבעוני יעמוד בפני שימוע בנוגע לצו הסגרה שהוציאה ממשלת ארה"ב נגדו ונגד מפעילי האתר האחרים באשמת פיראטיות, הונאה והלבנת כספים. בהתרסה כנגד התובעים בארה"ב, האתר לא ישתמש בחברות אחסון אמריקאיות, במטרה להימנע מסגירה על ידי הרשויות. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ממשלת ארה"ב טוענת כי מגה אפלואוד, שהיה בעבר אחר מהאתרים הפופולריים ביותר בעולם, היה אחראי ישירות להעלאות בלתי חוקיות של תוכן, והרוויח 175 מיליון דולר מפעולות בלתי חוקיות.

"מגה החדש לא יהיה תחת איום התובעים בארה"ב", אמר דוטקום בראיון לרויטרס, והוסיף כי הוא סמוך ובטוח שמגה לא יעבור על החוק בארה"ב. "מגה החדש יימנע משימוש בשרתים בארה"ב, משמות דומיין אמריקאים ומשימוש בספקיות אינטרנט אמריקאיות. כמו כן שינינו את האופן שבו האתר עובד כדי להימנע מהפלה נוספת של השירות".

מגה נועד להחליף את שירות מגה אפלואוד, אשר נסגר בינואר האחרון כאשר שוטרי משטרת ניו זילנד פרצו לאחוזתו המפוארת של היזם ליד אוקלנד, במטרה להחרים מחשבים וראיות נוספות לבקשת הרשויות בארה"ב.

המשתמשים בשירות החדש, המבוסס על מערכת ענן, יוכלו להעלות, לאחסן ולשתף תמונות, קבצי טקסט, מוסיקה וסרטים, להצפין את הקבצים הללו ולקבל גישה למפתחות הצפנה ייחודיים. "המשתמש מחזיק את המפתח של מה שיהיה מאוחסן על הענן, לא אנחנו", נכתב בהצהרה של מייסדי האתר. האתר החדש צפוי לפעול מהר יותר ולהיות בעל נפח אחסון גדול יותר.

טכנולוגיית ההצפנה מסמנת שינוי משמעותי ממגה אפלואוד, כאשר למפעילי מגה לא תהיה גישה אל הקבצים ולכם הם יהיו למעשה חסינים מפני תביעות הנוגעות לתוכן. האחריות על חוקיות התכנים תהיה בידיהם של בעלי התוכן עצמם, שינוי גדול ביחס למגה אפלואוד, היה יעד לפניות חוזרות ונשנות מצד תעשיית הקולנוע בארה"ב.

ההודעה של דוטקום מגיעה מספר שבועות לאחר שבית המשפט הפדרלי בארה"ב פסק כי התיק של מדינת וושינגטון נגד מגה אפלואוד יתקדם. דוטקום, בעל אזרחות גרמנית אשר חי בניו זילנד, עומד בפני שימוע הסגרה בחודש מארס, למרות שבית המשפט בניו זילנד פסק בינואר כי תפיסתו הייתה בלתי חוקית, והתגלה כי סוכנות הביון המקומית ריגלה אחר דוטקום באופן בלתי חוקי.

ההודעה של היום נדחתה בשעה לאחר שהאתר הוצף במשתמשים. לפי דוטקום, תעבורה רבה נבעה מהרשויות האמריקאית. "סוכני FBI לוחצים 'רענן', אנחנו רואים את כתובות ה-IP שלהם", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן