מדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר עלה ב-6%

לאחר שבחודש ספטמבר ניצב על 38%-, הנמוך ביותר שנצפה מאז תחילת הסקר במרץ 2011, עלה מדד אמון הצרכנים בחודש אוקטובר ל-32%-. כך עפ"י נתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מדד אמון הצרכנים יכול לנוע בין 100%- לבין 100%+. ערכים שליליים של המדד מבטאים הערכות פסימיות של הפרטים בנוגע להתפתחויות כלכליות בשנה הקרובה. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מבחינת השוואה לחודש ספטמבר 2012, מצביעים ערכי המדד לקבוצות שונות של מרואיינים על עלייה במדד אמון הצרכנים בקרב יהודים (29%- לעומת 37%-), בקרב מועסקים (28%- לעומת 39%-) ובקרב בעלי תעודה אקדמית (26%- לעומת 35%-). בחודש אוקטובר, נמצא כי ערבים פסימיים יותר מיהודים; בלתי מועסקים פסימיים יותר ממועסקים; בעלי השכלה נמוכה, חסרי תעודת בגרות פסימיים יותר מבעלי תעודת בגרות או תעודה אקדמית (39%- לעומת 29%- ו 26%- בהתאמה).

צילום: ingimage

השוואה בינלאומית של מדד אמון הצרכנים מלמדת על ציפיות להרעה במצב הכלכלי ברוב מדינות ה-OECD. בגרמניה, בלוקסמבורג, בבלגיה, בישראל ובספרד רמת הפסימיות עלתה מאוד בשנה האחרונה. בישראל עמד מדד אמון הצרכנים בתקופה המקבילה אשתקד על -16%. ביוון ובפורטוגל, הנמצאות במשבר כלכלי עמוק, הגיע באוקטובר מדד אמון הצרכנים לרמה של 78%- ו- 60%-, בהתאמה.

בחודש אוקטובר לא היה השינוי במאזנים המתייחסים למצב הכלכלי של משק הבית, למספר המובטלים ולציפיות לגבי חסכון של משק הבית מובהק. לעומת זאת, מאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי במדינה, עלה לרמה של 37%- לאחר שבספטמבר הגיע לשפל של 50%-. שינוי זה הוא מובהק, וכך גם השינוי בערך מדד אמון הצרכנים עצמו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן