מדד החדשנות הגלובלי של האו"ם: ישראל במקום ה-14‬

ישראל מדורגת במקום ה-14 בעולם והראשון באיזור מערב אסיה במדד החדשנות הגלובלי לשנת 2013 – כך על פי דו"ח שפרסם ארגון WIPO (ארגון הקניין הרוחני העולמי של האו"ם). מדובר בעליה של 3 מקומות ביחס לדירוג של 2012. ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם בתפוקת ידע וטכנולוגיה.

מדד GII אומד את מידת ההשקעה של כל מדינה בגורמים המזוהים כתומכים ומקדמים חדשנות טכנולוגית, מכמת תוצרים הנובעים מחדשנות טכנולוגית ומהווה אינדיקציה ליעילותה של אותה השקעה. בצד פרמטרים אלה מובאים בחשבון גם גורמים חברתיים כגון מידת יציבות מדינית ואקלים רגולטורי כולל לעשיית עסקים.

ישראל משויכת למדינות בהן ההכנסה גבוהה ודורגה במקום ה-3 מבחינת תפוקות ידע וטכנולוגיה (אחרי שוויץ וסין), במקום ה-5 בעסקים מתוחכמים, במקום ה-8 בהון אנושי ומחקר, במקום ה-9 מבחינת תפוקת תוצרי חדשנות ובמקום ה-19 מבחינת מידת ההשקעה ביצירת סביבה תומכת חדשנות טכנולוגית.

צילום: IngImages ASAP

ישראל דורגה במקום ה-21 בממוצע דרוג ה-QS האוניברסיטאי של 3 האוניברסיטאות המובילות; במקום ה-9 במדד משפחות פטנטים שמוגשות בלפחות ב-3 משרדים; 4 בתפוקת היי-טק מסך התוצר; ובמקום הראשון מבחינת השקעת המגזר העסקי במחקר ופיתוח ביחס לתוצר הלאומי (GERD vs. GDP). שקלול פרמטרים אלה הביא כאמור את ישראל למקום ה-14 בעולם. 

במהלך שש השנים האחרונות הפך דו"ח ה-GII לכלי מדידת חדשנות על ידי חוקרים וציבור מקבלי ההחלטות בתחום הקניין העולמי. הדוח לשנת 2013 מתמקד בנושא "הדינמיקה המקומית של המצאות" – חדשנות אזורית וחשיבותה. הנושא משקף את החשיבות של מוקדים מקומיים וריכוז גאוגרפי של אוניברסיטאות, פירמות, נותני שירות ומוסדות שקשורים לעידוד וטיפוח המצאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן