מדליה וכסף: מה הם 10 אירועי הספורט הרווחיים ביותר בעולם?

לעתים נדמה כי אירועי הספורט הגדולים לא באמת מפסיקים לרגע. היה מונדיאל? מתחיל אולימפיאדה. נגמרה האולימפיאדה? מתחילה "ליגת האלופות". מיד אחריה – גמר ה-NBA, ואם זה לא מספיק, ממש מיד מתחיל אירוע הגמר של הליגה להתעמלות אמנותית. שטף אמיתי.

אירועי הספורט הענקיים צמחו בשנים האחרונות לממדי ענק – וחרגו בהרבה מההגדרה היבשה של "אירוע ספורט". מדובר באירועי בידור המוניים, אשר מושכים עשרות אלפי צופים לאצטדיונים השונים, ועשרות מיליונים נוספים אשר צופים בהם דרך מסכי הטלוויזיה בבתים. אירועים גדולים במיוחד דוגמת האולימפיאדה או המונדיאל הפכו גם למוקד "שלייה לרגל", ועשרות אלפי אוהדים מרחבי העולם נוסעים במיוחד למדינה המערכת בכדי לטעום מהחוויה וצפות באירועים בזמן אמת.

צילום: thinkstock

וכמו כל אירוע ענק שכזה, הפכו גם אירועי הספורט לעסק כלכלי לכל דבר, אשר מגלגל מיליארדי דולרים – ומכניס מאות מיליונים לבעליו. מכירת הכרטיסים מכניסה סכומים יפים, אך אין ספק כי הכסף הגדול מגיע מזכויות השידור ומהסכמי החסות השונים אשר חותמים המארגנים עם חברות ותאגידים שונים. אלו מוכנים לשלם סכומי עתק עבור הזכות להיקרא "נותן חסות רשמי" למשחקים השונים, וערוצי הטלוויזיה מעלים מדי שנה את הרף אשר הם מוכנים לשלם בכדי לשדר באופן בלעדי את המשחקים הגדולים והטורנירים השונים.

אז כיצד ניתן לחשב את שוויו של אירוע ספורט? תחקירני המגזין עבדו בחודשים האחרונים בכדי לנתח את הנתונים השונים – החל מהכנסות המארגנים ממכירת כרטיסים, דרך הסכמי החסויות והסכמי השידור. כך, ניתן להצביע על הרשימה הסופית – 10 אירועי הספורט המכניסים ביותר בעולם כולו.

אז מה הוא אירוע הספורט הרווחי ביותר בעולם? מי ניצח – המונדיאל או האולימפיאדה, וכמה כסף שווה תחרות הסוסים השנתית המתקיימת במדינת קונטיקט? כל הפרטים, הסכומים, והזוכה הגדול – ממתינים בגלריה. הצפייה בה, לשם שינוי, מוגשת בחינם וללא נותני חסות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן