מדריך למפיק המתחיל: כך תרים את המסיבה הכי גדולה בניו יורק

רוצים להרים פסטיבל מוזיקה ענקי בניו יורק סיטי? קלי קלות: רק הבטיחו לוקיישן, אישורים, אבטחה, ביטוח, מספר במות-ענק, תשתיות ותחבורה ל- 50,000 איש. מה עוד? אה, כן, להקות עם שמות גדולים שאנשים רוצים לראות. זה אולי התיש אתכם רק לחשוב על זה, אבל הינה לפנינו 3 יזמים בני 38 בלבד שמרימים ברגעים אלה ממש את אחד האירועים הכי חמים של הקיץ הזה במקום הכי מרכזי בעולם.

פסטיבל Governors Ball החל אמש (מוצ"ש לפי שעון ישראל) על רנדל איילנד, אי קטן על האיסט ריבר בין מנהטן, קווינס וברונקס. בין עשרות האומנים המופיעים ניתן למנות שמות ענקים כמו בק, פיונה אפל וקיד קאדי, ואומני אינדי מובילים דוגמת פאשן פיט ומודסט מאוס. איך שורדים הפקה כזו? ג'ורדן וולוביץ', אחד משלושת השותפים ב"פאונדר אנטרטיינמנט", ענה לפורבס על השאלות בנושא:

"קודם כל אנחנו מחליטים על ה'וייב'. דיברנו על הלהקות שהיינו רוצים להביא ועל הפורמט, בשנה שעברה (בה הוזנק פסטיבל Governors Ball) רצינו פסטיבל בן יום אחד שיתמקד במוזיקה אלטרנטיבית, אבל עם גיוון. הייתה לנו מוזיקת דאנס, מוזיקה אלקטרונית, פופ, היפ הופ. קודם כל הלכנו אחרי ההדליינרים (האומנים המובילים), כי ככה אנחנו יודעים שיש לנו באמת פסטיבל ביד. יצרנו קשר עם פרִיטִי לייטס, גירל טוק, ביג בוי ואמפייר אוף דה סאן (שמות מאוד חמים בשוק המוזיקה בשנה שעברה), ובנינו את זה משם".

קודם כל פנו אליו. Girl talk | צילום: wired.com

– כמה זמן לוקח לתכנן פסטיבל?

"בשנה שעברה הרמנו את זה ממש מהר כי עזבנו את העבודות שלנו בחופשת חג המולד והודענו על הפסטיבל חודשיים אחר כך. אז היו לנו רק 6 חודשים להעמיד הכל. השנה, בעצם עמדו לרשותינו שנה וחצי. הזמן הזה לתכנן עזר לנו להרחיב את הפסטיבל ליומיים ועזר להעשיר את התוכניה. אנחנו חברה קטנה וצעירה, רק אנוכי וצמד שותפיי לעסקים, אז זו לגמרי עבודה במשרה מלאה".

– ומה החלק הכי קשה?

"הכי חשוב הוא האומנים ולגרום להם להצטרף, במיוחד מכיוון שזו רק השנה השנייה של הפסטיבל. לוקח קצת זמן לבנות מותג פסטיבלי ולצרף שמות גדולים יותר לעניין. בגלל ההצלחה שהייתה לנו בשנה הראשונה, יכולנו השנה לצאת ולהביא שמות גדולים יותר כמו בק, פיונה אפל ופאשן פיט. משם והלאה זה שיווק. כל כך הרבה מתרחש בניו יורק סיטי שכדי לגרום לפסטיבל שלך לבלוט אתה צריך תוכנית שיווק עם בקיאות וטירגוט. ואז יש את ההקמות – בעיקרון אנחנו בונים עיר קטנה על אי למשך יומיים.

– איך אתם גורמים לקהל לשים לב אליכם? מה הדרך הטובה ביותר לשווק אירוע?

"הרבה מדיה חברתית – 95% מהשיווק שלנו יוצא על אונליין. בסיס המעריצים שלנו הוא בני 18 עד 28 והם חיים אונליין. אנחנו עושים הכל, מפייסבוק וטוויטר למודעות גוגל ומוודאים שאנחנו מגיעים לכל הבלוגים – זה מאוד ממוקד במדיה החברתית. חלק גדול מבסיס המעריצים שלנו לא קורא עיתונות או מאזין לרדיו הארצי, אז שם אין לנו מה לצאת ולהוציא כסף".

לגרום לאומנים הגדולים להצטרף בעניין. פיונה אפל | צילום: רויטרס

– פייסבוק, טוויטר או גוגל: מה הכי מניע את העסק שלכם?

"מתוך השלושה, לא תוכל לנצח את פייסבוק. זה אורגני. מעריצים יפיצו את המילה בעצמן. אם אנשים נלהבים לגבי הפסטיבל הם ייקחו את זה לפייסבוק לדבר על זה ויעשו share למה שאנחנו מעלים בעמוד הפייסבוק שלנו, ומשם זה ממריא ויראלית".

– ואיך שלושתכם מתמודדים עם כל הקטע המורכב והנייד של המופעים?

"אנחנו צוות ליבה מעולה. הרקע שלי הוא מהצד של הטאלנטים (סוכנות הטאלנטים 'פאראדיים' ו'אינטרנשיונל קריאייטיב ניהול'), מחתים את הלהקות ומתעסק עם הסוכנים והמנהלים והכל. טום ראסל היה מנהל ההקמה של חברת 'סופרפליי', שמפיקה פסטיבלים כמו 'בונארו' הנודע ו'אאוטסייד לאנדס'. השותף השלישי, יוני רייזמן, בא מרקע של שיווק וענף החסויות. לכל אחד מאיתנו יש תחום ברור ומובהק של התמחות, ואנחנו מסוגלים לשלב אותם אופטימאלית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן