מהגרי ההיי-טק: 25% מהסטארט אפים בארה"ב הוקמו בידי זרים

הקריאות הנשמעות בארה"ב לקראת הבחירות לנשיאות בעוד כחודש, אשר דורשות למתן את חוקי ההגירה במדינה, קיבלו לאחרונה חיזוק משמעותי: מחקר חדש מראה כי רבע מחברות הסטארט-אפ בארה"ב העוסקות בטכנולוגיה הוקמו בידי מהגרים.

המחקר "היזמים המהגרים החדשים באמריקה – אז ועכשיו", מראה כי ב-24.3% מחברות הסטארט-אפ העוסקות בהנדסה ובטכנולוגיה ישנו לפחות מייסד מהגר אחד, הנמצא בתפקיד מפתח בחברה.

לקבלת כל העידכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המחקר מקדיש תשומת לב מיוחדת לעמק הסיליקון, שבו נותחו 335 חברות, ונמצא כי 43.9% מהן נוסדו על ידי מהגר אחד לפחות. "מהגרים בעלי כישורים גבוהים הם נכס קריטי לשמירה על התחרותיות של ארה"ב בכלכלה העולמית", כתבו עורכי המחקר, שמומן על ידי קרן קאופמן, ארגון ללא מטרות רווח שמקדם יזמות.

אחד מהמחברים, ויוק וודהווה, קרא לאשרות מיוחדות שיוענקו ליזמים: "אם תוענקה ויזות סטארט-אפ, תהיינה לנו עשרות אלפי חברות סטארט-אפ ארציות חדשות", מסר.

סרגיי ברין, מייסד גוגל (מימין). דוגמה טובה לנטען במחקר | צילום: רויטרס

המתנגדים להקלה בחוקי ההגירה, כולל איגודים רבים, טוענים כי המהגרים תופסים את מקומם של עובדים מקומיים המרוויחים שכר גבוה במקצועות מפתח טכנולוגיים, כגון הנדסת תוכנה. בנוסף, בזמן שמחוקקים רבים תומכים במתן אפשרות ליזמים מהגרים לקבל אשרות מהמדינה, לובי חזק בוושינגטון אינו מעוניין בהקלת החוקים לקבוצה ספציפית זו מבלי להתייחס לסוגייה הרחבה יותר, זו של הגירה בלתי חוקית.

בבחירות הקרובות מהוות הכלכלה וההגירה נושאים מרכזיים. ההגירה היא נושא משמעותי בעיקר בקרב המצביעים ההיספנים, העשויים להוות גוש חוסם, ומחוזרים בידי הנשיא ברק אובמה וגם בידי יריבו הרפובליקני מיט רומני.

אובמה אמר לאחרונה לאחת מרשתות הטלוויזיה כי הוא רואה בחוסר ברפורמת מקיפה בתחום ההגירה את "הכישלון הגדול ביותר" שלו בתקופת כהונתו הראשונה. רומני הבטיח במצעו להעניק לרפורמה בהגירה את המקום הראוי לה, ואמר כי הוא מאמין שהמפלגה הרפובליקנית היא "הבית הראוי" למצביעים ההיספנים.

על פי מפקד האוכלוסין של ארה"ב, כ-40 מיליון בני אדם המתגוררים במדינה, או 13% מהאוכלוסייה, הם מהגרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן