מהיר, חדשני ויחסוך לכם טיפ: דומינוס פיצה פיתחה רובוט-שליח

לפני כשנתיים הפתיעה אמזון את העולם, כאשר הכריזה כי היא מפתחת שירות משלוחים מהיר במיוחד שיתבסס על רחפנים. מה שהיה נראה כמו בדיחה או מתיחה מוצלחת, הסתבר כעסק רציני מאוד ועתה, מכריזה דומינוס פיצה כי היא מפתחת רובוט משלוחים אוטונומי שיוכל לספק לנו פיצה חמה ומשקאות קרים היישר לדלת הבית.

הסניף האוסטרלי של דומינוס פיצה חשף את אב הטיפוס לרובוט משלוחים חדש שנקרא Domino Robotic Unit או בקיצור DRU. הרובוט החדש מסוגל, על פי דומינוס, לנווט לכתובת הלקוח תוך כדי נסיעה על המדרכות בלבד במהירות של 20 קמ"ש, תוך כדי התחמקות ממכשולים. העיקר הוא כמובן שבזכות מנגנון החימום המובנה שלו, הפיצות יגיעו אלינו יותר חמות ויותר טריות מאשר כיום. בנוסף, כולל הרובוט, ששוקל כ-190 ק"ג, גם תא איחסון מקורר לבירות או לשתייה הקלה שתזמינו. אהה, אתם שואלים, איך אנחנו יודעים שאף אחד בדרך לא ייקח לנו את האקסטרה צ'יז פפרוני? ובכן, כדי לקבל את הפיצה עצמה יצטרך הלקוח להקיש קוד שייקבל עם ההזמנה שרק הוא יפתח את תאי האיחסון שברובוט.

הרובוט של דומינוס בפעולה במהלך תצוגת יכולת | צילום: דומינוס

הרובוט כבר קיבל אישורים רגולטוריים מרשויות התחבורה של קווינסלנד, המדינה השנייה בגודלה באוסטרליה. כדי שיוכל להתנייד בצורה אוטונומית ברחובות. לצורך הפיתוח של רובוט המשלוחים, שיתפה פעולה דומינוס עם חברת Marathon Robotics, יצרנית אוסטרלית שפיתחה עד עכשיו רובוטים אוטונומיים ששימשו כמטרות אימון צבאיות. הרעיון המקורי עלה במסגרת יחידת DLAB, מעבדת החדשנות של החברה, שנועדה לעודד יוזמות ויזמים. דומינוס אישרה שהרובוט כבר ביצע מספר משלוחים לביתם של לקוחות אמיתיים במצב חצי-אוטונומי; לדברי החברה המבחנים הללו הם צעד גדול בדרך למסחור של טכנולוגיות משלוחים אוטונומיות.

אמנם בהתחלה חשדנו שמדובר בתעלול שיווקי או מתיחת אחד באפריל מוקדמת, אולם בדומינוס מתעקשים שמדובר בפרויקט אמיתי לגמרי; לדברי דון מיי, מנכ"ל דומינוס אוסטרליה, "הרובוט מדגיש מה יכול לקרות כשמעודדים חשיבה משבשת – היא הופכת למוצר מסחרי מהפכני וקיים". עם זאת כדאי לזכור שאישורים רגולטוריים הם רק חלק מהבעיה. על פי דומינוס, עלות של כל רובוט כזה היא כ-30 אלף דולר אוסטרלי, או 88 אלף ש"ח, משהו כמו 6 קטנועים של שליחים כיום. למרות זאת, מנכ"ל דומינוס אופטימי. לדבריו הרעיון חצוף ונועז, אבל "אנחנו בטוחים שיום אחד הוא יהפוך לחלק בלתי נפרד מהמשפחה של דומינוס. הוא הדרך לעתיד".

צפו ברובוט בפעולה:

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מחקר חדש חושף את דרישות השכר של נשים בהיי-טק הישראלי

יפנים פיתחו פנס בגודל גפרור, וזה נראה מגניב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן