מהמר על כדורגל: ג'ורג' סורוס קנה 7.9% ממניות מנצ'סטר יונייטד

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס ידוע כמי שהרוויח מיליארדים באמצעות שימוש באינסטינקטים שלו. כעת, הוא מהמר על קבוצת הכדורגל הגדולה בבריטניה – מנצ'סטר יונייטד.

במסמך שהגיש סורוס לרשות ני"ע האמריקאית, גילה כי הוא מחזיק ב-7.85% ממניות מועדון הכדורגל, אשר מיתרגמות ל-3.1 מיליון מניות סוג א'. המשקיע המיליארדר רכש את המניות באמצעות חברת ההשקעות שלו, קרן סורוס, ויחזיק בהן באמצעות קרן קוואנטום.

למרות היסטוריה עשירה בהצלחות על המגרש, מניית היונייטד הציגה עד כה ביצועים מאכזבים בוול סטריט מאז ההנפקה לפני 10 ימים. בהנפקה הראשונית, שלוותה בהייפ גדול, מכר המועדון 16.6 מיליון מניות במחיר של 14 דולר למניה, וגייס 233 מיליון דולר. אחרי מגננה על ידי החתמים ביום ההנפקה בניו יורק, נפלה מניית היונייטד ב-6.7% ל-13.06 דולר בתום המסחר אתמול.

יודע משהו שהמשקיעים האחרים לא? סורוס | צילום: רויטרס

ההשקעה נחשבת להימור מפתיע לשחקן שוק ותיק כמו סורוס, גם בגלל שמניות היונייטד אינן נושאות דיבידנד ולא מעניקות לו כוח הצבעה בחברה.

מנצ'סטר יונייטד אמנם נמצאת במקום הראשון בדירוג שוויים של מועדוני הספורט בעולם, עם שווי מוערך של 2.23 מיליארד דולר, אך ההנפקה האחרונה תסייע כלכלית בעיקר לבעלים. מלקולם גלייזר, אשר הפך את המועדון לפרטי ב-2004, יגרוף לכיסו חצי מההון שגויס, וישמור על שליטה מלאה במועדון.

בשנה שעברה לא הצליח קבוצת הכדורגל לזכות בתארים משמעותיים, כשהפסידה את אליפות הליגה האנגלית ברגע האחרון ליריבה העירונית סיטי, והודחה מליגת האלופות בשלב מוקדם, המועדון מחזיק 659 מיליון אוהדים מסביב לעולם, ורשם הכנסות של 532 מיליון דולר בשנה שעברה.

עם זאת, כמניה, סבל המועדון מאותו גורל לו זכו הנפקות מפורסמות אחרות בתקופה האחרונה. פייסבוק, למשל, ראתה את המניות שלה צונחות ב-50% מאז ההנפקה. זינגה, אשר הונפקה בשנה שעברה, צנחה בכמעט 70%, וגרופון איבדה 80% ממחיר המניה מאז הנפקתה.

עם זאת, חברות עם חשיפה גדולה לעולם הספורט והעסקים הציגו ביצועים לא רעים בשנה האחרונה. נייקי, אשר מייצרת את מדי המשחק של היונייטד, עלתה ב-20% ב-12 החודשים האחרונים, וחברת פוט לוקר הרוויחה 93%.

ההימור של סורוס מפתיע, אולם המשקיע המיליארדר הפך לכזה בעיקר לאחר שהשקיע לפי האינסטינקטים שלו. ב-1992 הרוויח סורוס יותר ממילארד דולר לאחר שהימר על תנודות בליש"ט, ובשנה שעברה הרוויח כסף רב מהימור על הזהב, למרות שהמתכת כונתה "הבועה האוליטמטיבית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן