מהפך: פטריק דרהי, הבעלים של הוט, כבר לא האיש העשיר בישראל

רק לפני כשלושה חודשים, עם פרסום דירוג עשירי ישראל של פורבס, שלט פטריק דרהי, בעליה של חברת הוט, ביד רמה בפסגת הרשימה, עם הון של כ-60 מיליארד שקל – גבוה מעל כל היתר. ההון העצום שצבר נגזר מערכה של חברת האחזקות שלו, אלטיס, אשר באמצעותה הוא מחזיק במספר חברות תקשורת מרחבי העולם (ביניהן Numericable-SFR, איחוד של ספק הכבלים הגדול ביותר בצרפת וספק הסלולר השני בגודלו בצרפת).

השנה אוחדו זרועות החברה (הצרפתית וההולנדית) לחברה אחת, הממוקמת בלוקסמבורג ובתחילה נראה היה כי מדובר במהלך מוצלח במיוחד כשמניית אלטיס המאוחדת זינקה בעשרות אחוזים. אך כעת נראה כי הקסם פג, ואלטיס אבדה כמעט שליש מערכה בתוך כחודש בלבד.

דרהי, נפילה מהירה וכואבת | צילום: יח"צ

יתכן שמדובר בהשלכה מאוחרת של מספר כישלונות שספג דרהי השנה – המהותית שבהן היא כישלון רכישת Charter Communications, ספק הכבלים האמריקאי (רכישה שהיתה ממצבת אותו כגורם דומיננטי בשוק הכבלים הגדול ביותר בעולם). תרחיש זה הבהיל את תאגיד טיים־וורנר, שטירפד את העסקה באמצעות הצעת רכש בסכום אסטרונומי של 55 מיליארד דולר. גם תאגיד בויג הצרפתי דחה את הצעת הרכש של דרהי על חטיבת הטלקום שלו. על פי הערכות שונות, ההצעה עמדה על סכום של 10 מיליארד יורו, ולו היתה מתקבלת, היתה הופכת את דרהי לגורם הדומיננטי בשוק הטלקום הצרפתי.

הערכות אחרות שנשמעות בימים האחרונים מדברות על כך שהנפילה של אלטיס היא תוצאה של תרגיל פיננסי שביצע דרהי מול גולדמן סאקס, ממנה לווה כמיליארד יורו תמורת מכירה של מניות אלטיס (שתומחרו נמוך מדי בעיני המשקיעים).

כך או כך, 60 המיליארדים של דרהי, הצטמצמו בחודשים האחרונים לכדי 33 מיליארד שקל בלבד. ואם לא די בכך, הירידה הדרמטית הזו הובילה להדחתו מהמקום הראשון בדירוג עשירי ישראל ושובו של אייל עופר, אל הפסגה עם הון של 34 מיליארד דולר.

אייל עופר. חוזר לפסגת דירוג עשירי ישראל לאחר יותר משנה | צילום: סיון פרג'

כעת נותר לחכות ולראות האם אכן מדובר בתחילת סופה של אימפריית התקשורת של דרהי, או שזוהי רק מהמורה קטנה בדרך לכיבוש פסגות חדשות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן