מהפכה בשוק הטלוויזיה: חברות הכבלים יחויבו למכור חבילה צרה

המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה היום את ההחלטה לחייב את חברות הכבלים והלוויין למכור חבילת ערוצים צרה. החבילה שתוצע לציבור תכלול את הערוצים הבסיסיים בשילוב לפחות ארבעה ערוצים תוכניים המופקים בישראל בנושא: ספורט, ילדים ונוער, סדרות וסרטים, וחדשות עולם וזאת תוך שמירה על ההשקעה ביצירה הישראלית. 

על פי ההחלטה החברות יחוייבו להציע את הפיילוט לא יאוחר מה- 1 בדצמבר 2012, ויחויבו לקבל את אישור המועצה לחבילות שיציעו. ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי  ההחלטה נועדה גם להסדיר את חובת ההשקעה של בעלי הרישיונות בהפקות מקומיות מסוגים שונים בערוצים אותם יבחרו לשדר במקבץ השידורים המצומצם. למעשה החברות חויבו להשקיע בהפקות מקור 30% מהסכומים אותם הן מחויבות להשקיע בהפקות מקור בחבילת הבסיס.

15% מסכום ההשקעה יועברו לשידורים לילדים ונוער בחבילה הצרה | צילום: רויטרס

על פי ההחלטה החברות ישקיעו 30% בערוצים המופקים בישראל המועברים במקבץ שידורים מצומצם של החברה. בנוסף יושקעו 15% מסכום ההשקעה בבהפקות מקומיות מסוגות מורכבות מסוגים שונים. סכום בשיעור שלא יפחת מ- 8% ולא יעלה על 15% מסכום ההשקעה יושקע בהפקות מקומיות בערוצים המיועדים לגיל הרך ו/או לילדים ולנוער.

 עוד הוחלט כי היקף שעות השידור הראשוניות במקבץ שידורים מצומצם לא יפחת מ- 2,400 שעות בשנה, כאשר מדובר ב-20 שעות ביממה לפחות, אלא אם כן אישרה המועצה תוואי אחר לערוץ מסויים. 

במסגרת שידורי הספורט בחבילה יוצע לציבור ערוץ ספורט שיכלול לפחות 126 שעות בשבוע. כמו כן ישודרו לפחות 500 שעות שידורים ישירים של תחרויות ספורט.  

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן