מהפכה בשוק הספרים? אמזון משיקה את Write On

בשנים האחרונות מאפשרת אמזון לצרכנים לרכוש כמעט הכל: החל מהלבשה והנהלה דרך מוצרי חשמל ומוסיקה וכלה בריהוט. אבל בבסיסה היתה אמזון חנות הספרים הגדולה בעולם. נדמה שלמרות כל המוצרים הללו, אמזון עדיין מטפחת את הליבה שלה, כלומר, כל המוצרים שקשורים בקריאה – ספרים מודפסים, ספרים דיגיטליים וכמובן קינדל, הקורא הדיגיטלי המצליח שלה. לא מפתיע לכן, שעתה החברה בדרך להשקת שירות חדש, שנועד לעזור לסופרים לכתוב יצירות ולשפר אותן בעזרת הקהילה.

לקבל הערות מהקהילה במקום מהעורך

אמזון מתכננת להשיק זירת כתיבה חברתית, אותה מיתגה בשם Write On. הזירה החדשה תאפשר לכל משתמש להעלות סיפור שכתב, פרק אחר פרק או בכללותו, לקבל הערות מהקהילה, לנהל דיאלוג עם המשתמשים שקראו את הסיפור ולאחר מכן לערוך, לכתוב מחדש ולשפר את היצירה שלו. לכל סופר יהיה דף משלו (מעין פרופיל) ושם יופיע ריכוז הפרקים או הסיפורים שהעלה, מספר הלייקים וההערות שקיבל.

בהודעה שפרסמה החברה בפורום היוצרים שלה הזמינה החברה את היוצרים להעלות את הסיפורים שלהם, כדי "להפוך סיפור טוב לנפלא". ההשתתפות בזירה היא ללא תשלום, אולם כרגע, היא מותנית בהרשמה לבטא הסגורה. יוצרים שמעוניינים לקחת חלק, צריכים להיכנס לאתר השירות ולהכניס קוד הזמנה. אמנם החברה סיפקה ליוצרים את הקוד X9RJTE9H, אולם בשעות האחרונות, עקב הפרסום, פג התוקף שלו.

הרעיון עצמו, מלהיב ככל שיהיה, אינו חדש. Wattpad היא זירת כתיבה חברתית שקיימת כ-8 שנים, ורשומים בה יותר מ-25 מיליון משתמשים. למרות ש-Wattpad פועלת מקנדה, הרי שהשירות שלה גלובלי וכולל יותר מ-40 מיליון יצירות ב-50 שפות שזמינים לקריאה במובייל, בטאבלטים וכמובן במחשב האישי. השירות גם מאפשר להעלות עטיפות לספרים, ובכלל, ההרגשה היא כאלו אתם משוטטים בחנות ספרים מקוונת דוגמת אמזון. בממוצע, אגב מבלים הקוראים והסופרים באתר כ-6 מיליארד דקות מידי חודש.

צילום: shutterstock

בדרך למהפכה של ממש?

קשה להאמין, אבל עד לפני כעשור, עוד שלטו חברות התקליטים הגדולות ביד חזקה בעולם המוסיקה. מי שרצה להתפרסם ולהתפרנס, היה צריך לעבור את המסננת של מנהלי ה-A&R, לחתום בחברת התקליטים, ואז להקליט אלבום, תחת עינן הבוחנת של החברות, כשפעמים רבות, התבקש האמן לבצע תיקונים על פי דרישותיהן. ואז הגיעו YouTube, Soundcloud, בלוגים ואתרי תוכן עצמאיים, שירותי הזרמת מוסיקה וכמובן iTunes, שחתכו את המתווך ואפשרו לאמן להגיע ישירות לקהל שלו, בלי לשנות את יצירתו וליהנות מתגמול כספי נדיב יותר. שירותים כמו Write On של אמזון ו-Wattpad עשויים לסמן מהפכה דומה בעולם ההוצאה לאור. סופרים יוכלו לדלג על תפקיד בעל העוצמה של העורך, לקבל הערות ותיקונים ישירות מעמיתיהם, לבחור מה מקובל עליהם ומה לא, ואז לפרסם את סיפוריהם בצורה עצמאית, כשהם לא חולקים את רווחיהם עם הוצאת ספרים אלא רק עם פלטפורמת ההפצה כמו אמזון או Wattpad. כרגע, זה אולי לא נראה מציאותי, מצד שני, סופרים תמיד הצטיינו בדימיון שלהם.

לכתבה בגייקטיים

עוד בגייקטיים:

הביטקוין צונח אל מתחת ל-300 דולר

עדכון פנדה 4.1 של גוגל – כיצד הוא משפיע על דירוג האתר שלכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן