מהפכת הדיור להשכרה? "דירה ברעננה תושכר ב-3,500 שקל"

ועדת המכרזים במינהל מקרקעי ישראל קבעה היום את הזוכה במכרז להשכרה בשכונת נאות עוזי ברעננה. במכרז, בו הוגשו 4 הצעות, זכתה חברת א.א. רובינשטיין אשר תבנה על פי המתוכנן 238 יחידות דיור, שכולן מיועדות להשכרה ארוכת טווח ברעננה.

לפי תנאי המכרז, דירה ממוצעת בפרויקט, בשטח של 84 מ"ר, תושכר במחיר מרבי קבוע מראש של 3,528 שקל לחודש בלבד (כולל מע"מ). מדובר לדברי משרד השיכון במכרז הראשון בתולדות המדינה לדיור להשכרה ארוכת טווח במחיר מפוקח.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"המכרז הוא תוצאה של המודל החדש של הדיור להשכרה שתכנן משרד הבינוי והשיכון, אשר יפקח על מחירי השכירות ועל יישום תנאי המכרז", נמסר ממשרד השיכון. "הקרקע שווקה על ידי מינהל מקרקעי ישראל בשיתוף פעולה עם משרד האוצר, שתמך במודל ההשכרה החדש. ההחלטה הכוללת הנחות דרמטיות על הקרקע לדיור להשכרה התקבלה בינואר השנה במועצת מקרקעי ישראל.

חברת א.א. רובינשטיין תשלם עבור הקרקע 21.154 מיליון שקל. מדובר בהנחה של כ-150 מיליון שקל על הקרקע שברעננה. ערך הקרקע ליחידת דיור בפרויקט עומד על כ-700 אלף שקל ליחידת דיור, והזוכה במכרז, שהוצע ללא מחיר מינימום, תשלם כ-88 אלף שקל ליחידת דיור בלבד. הדירות שייבנו יושכרו למי שאין דירה בבעלותו תוך מתן עדיפות ליוצאי צבא ושירות לאומי.

צילום: אהוד כהנים

"המדיניות עליה נאבקתי, לפיה קרקע המדינה נועדה לשרת את האזרחים ולא את הרווחים הוכיחה את עצמה", אמר שר השיכון אריאל אטיאס. "ללא הפחתה של מאות מיליונים במחיר הקרקע לא היה סיכוי למכרז כזה להצליח. עשרות שנים של דיבורים הופכים למעשי ולראשונה בתולדות המדינה יוצא לדרך פרויקט של דיור להשכרה במחירים מוזלים בפיקוח באזורי ביקוש – לכל הזוגות הצעירים בישראל שאין בבעלותם דירה".

"תוצאות המכרז מוכיחות שבנחישות אנו מתקדמים ומצליחים גם נגד המלעיזים והפופוליסטים", הוסיף אטיאס. "כידוע רעננה אינה עיר חרדית, וכך גם ראשון לציון, מודיעין וכפר סבא – שבהן אנו משווקים דיור להשכרה. אנו בהליכי שיווק של אלפי יחידות דיור להשכרה לכל הזוגות הצעירים כדי להקל עליהם את יוקר המחיה עם עדיפות ליוצאי צבא. בכוונתנו להמשיך וליצור שוק אמיתי לשכירות לטווח ארוך על קרקעות המדינה שנועדו לשרת את האזרחים ולא רק את הרווחים".

לטענת משרד השיכון ייסגרו בשבועות הקרובים מכרזים נוספים, ויוכרזו זוכים למאות יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח באזורי הביקוש ברחבי המדינה, ביניהם במודיעין, ירושלים, ראשון לציון ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן