מהתראת התנגשות ועד חיבור לרשת: מאזדה 3 החדשה עולה על הכביש בישראל

דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, השיקה היום (א') בישראל את הדור השלישי של מאזדה 3 – המכונית הנמכרת ביותר בארץ בעשור האחרון. מחירי מאזדה 3 החדשה: החל מ-128,000 ש"ח לגרסה האוטומטית הבסיסית שמיועדת לציי רכב, ועד ל-142,000 ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר המאובזרת ביותר.

מחיר גרסת ה'קומפורט' 1.5 ליטר אוטומטית שמיועדת ללקוחות פרטיים: 132,000 ש"ח. ממחיר הבסיס של המכונית, בגרסת "ציי הרכב", נגזר גם "שווי השימוש" – ערך המס שמשלמים מי שמקבלים מכונית כזאת כמכונית צמודה ממקום העבודה.

מאזדה 3 החדשה מבוססת על הפלטפורמה העצמאית החדשה של מאזדה, שעליה בנויים גם הג'יפון CX-5 והמשפחתית הגדולה מאזדה 6. בסיס זה, בשילוב סדרת מנועים חדשה ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה, צמצם את משקל המכונית בכ-100 ק"ג ומאפשר לה להיות חסכונית יותר בדלק.

מהנדסי מאזדה בחרו להחליף את מנוע ה-1.6 ליטר שלהם במנוע בנפח 1.5 ליטר, ובניגוד ליצרנים אחרים כמו קבוצת פולקסוואגן, פיז'ו-סיטרואן, ב.מ.וו, פורד ורנו החליטו שלא להגדיש אותו במגדש טורבו.

מאזדה 3 החדשה, מ-128 אלף שקל | צילום: יח"צ

עובדה זו מהווה מחסום פסיכולוגי עבור הצרכן הישראלי, כפי שגילו בעבר יבואני סובארו ומיצובישי עם מנועים בנפח דומה, ויבואני רנו, הונדה ואחרים עם מנועים בנפח 1.8 ליטר. עם זאת, בשונה מן הגרסה האירופית של המנוע הזה, אשר מפיקה 100 כ"ס, המנוע אשר משווק בישראל מפיק 120 כ"ס ו-15.3 קג"מ של מומנט.

בסיס הגלגלים של המכונית החדשה, קרי המרחק בין הסרן הקדמי לאחורי, הוארך ל-270 ס"מ והוא שקול כעת לזה של מובילות הקטגוריה בתחום זה: רנו פלואנס, יונדאי i35 וטויוטה קורולה. עובדה זו, כמו גם הרחבת המכונית, מאפשרת לה להיות אחת המרווחות ביותר בקטגוריה שלה, בעיקר עבור היושבים במושב האחורי.

הקלף שאותו שולפים יבואני מאזדה הוא רמת גימור גבוהה במיוחד למכונית החדשה היא החל מגרסת הבסיס של ציי הרכב. ברמות האיבזור הגבוהות היא מוצעת גם עם מערכת מולטימדיה מתוחכמת שנקראת MZD וכוללת קישוריות לסמארטפונים, ובאמצעותם לאינטרנט, וכן שפע מערכות סיוע לנהג הכולל התראת התנגשות, התראת כניסה לנתיב נסיעה חסום ומערכת מניעת התנגשות במהירויות עירוניות. עוד מציעה המכונית "תצוגה עילית" של נתוני המהירות והניווט.

ממשק המשתמש של המכונית כולל מערכת תפריטים, שמוצגת על מסך גדול במרכז חלקה העליון של הקונסולה המרכזית, ואלה – לראשונה בישראל, קיבלו נוסח מקומי בעברית כבר אצל היצרן. הגישה אל מערכת המולטימדיה והקישוריות מבוצעת באמצעות בורר מן הסוג המוכר אצל יצרני היוקרה הגרמנים.

יש קישוריות לסמארטפון. מאזדה 3 | צילום: יח"צ

המירוץ לפיסגה

בשנת 2004 החליפה מאזדה 3 בארץ את מאזדה 323 'לאנטיס', שהיתה המכונית הנמכרת ביותר בשוק בתקופתה, והוסיפה להתמודד בהצלחה בשוק בכלל, ובפרט בשוק ציי הרכב והליסינג, שהיווה ומוסיף להוות הנתח הארי של שוק הרכב הישראלי. מאז, במשך למעלה משבע שנים ברציפות, היתה המאזדה 3 המכונית הנמכרת ביותר בישראל.

במהלך שנת 2011, עקב צירוף נסיבות, שכלל זינוק חד בשער המטבע היפני כנגד שאר המטבעות ופגיעה בכושר הייצור של מאזדה ביפן בגלל נזקי הצונאמי, איבדו דגם ה-3 בפרט, ומאזדה בכלל, את הובלת המכירות בשוק שלנו.

במהלך השנה החלה מכירתם בישראל של חמישה דגמים חדשים חשובים בפלח השוק שבו מתמודדת המכונית הזו: טויוטה קורולה, קיה פורטה, סקודה אוקטביה, קיה סיד וסובארו אימפרזה, ואלה מצטרפים לדגמים מצליחים אחרים כמו יונדאי i35 ו-i30, פורד פוקוס בעבר. עד לזינוק שחל בשערו של המטבע היפני, הצליחו יבואני מאזדה לשתף פעולה עם היצרן כדי להתמודד בהצלחה עם כל מתחריהם בשוק הישראלי ולשמר מומנטום, אשר לכשעצמו סייע להצלחה במכירות.

שאלת מיליוני השקלים כרגע היא האם דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, עדיין אוחזת בקסם הזה, והאם לאחר שממשלת יפן השתלטה על שער המטבע והפחיתה אותו, היא תצליח להפוך את הדור השלישי של המאזדה 3 למכונית הנמכרת ביותר בישראל.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן