מובילאיי הונפקה בניו יורק לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר; שמואל חרל"פ גרף 440 מיליון דולר

חברת מובילאיי ביצעה אתמול את ההנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי פעם. החברה הצליחה לגייס סכום עצום של 890 מיליון דולר, כאשר מכרה מניותיה במחיר של 25 דולר למניה, ולפי שווי של 5.3 מיליארד דולר. מדובר בסכום שגבוה אף מההערכות האחרונות שפרסמה החברה אתמול בהם צפתה הנפקה במחיר של 21-23 דולר למניה ולפי ערך של 4.5 מיליארד דולר בלבד.


מערכת מוביאיי. שווי של 5.3 מיליארד דולר | צילום: רויטרס

בין המרוויחים הגדולים מן ההנפקה הם נשיא ומנכ"ל החברה, זיו אבירם וסמנכ"ל הטכנולוגיה פרופ' אמנון שעשוע – המוח מאחורי המוצר. אך מעבר לכך, צפויה ההנפקה לשנות מעט את יחסי הכוחות ברשימת עשירי ישראל, כאשר לב לבייב המחזיק ב-0.6% מהחברה גרף כ-32 מיליון דולר, גיל אגמון ודלק רכב שבשליטתו הרוויחו כ-206 מיליון דולר בשל אחזקתם ב-3.9% מן החברה ואילו יו"ר כלמוביל, שמואל חרל"פ, עם אחזקה של 8.3%, הגדיל את הונו ב-440 מיליון דולר. התוספת הנכבדה תקפיץ את ערכה של משפחת חרל"פ ל-5.7 מיליארד שקל ותעלה אותה מן המקום ה-29 אל המקום ה-19 ברשימת 100 עשירי ישראל של פורבס.


לבייב. גרף 32 מיליון דולר | צילום: סיון פרג'

מובילאיי, שמרכזה באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים, עוסקת בפיתוח מערכות סיוע לנהג על בסיס טכנולוגיית ראיה ממוחשבת ייחודית. באמצעות מצלמות המותקנות ברכב, מספקת הטכנולוגיה התראות מפני סכנות שונות בזמן הנהיגה כמו סטיה מנתיב הנסיעה, סכנת התנגשות, פגיעה בהולכי רגל, וזיהוי תמרורים ורמזורים.

למובילאיי, שהוקמה בשנת 1999, פעילות קבועה עם מספר יצרני רכב, בהם ג'נרל מוטורס, פורד, וולבו וב.מ.וו, שכבר הטמיעו את הטכנולוגיה במכוניות שלהם. בחודש מאי האחרון הגישה החברה לרשות לניירות ערך בארה"ב בקשה חסויה להנפקה, ואתמול כאמור יצאה זו אל הפועל.

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן