מוכר מחשבים חשוד שהעלים מס בסך של 20 מיליון שקל

נלחמים בעברייני המסים: מוכר מחשבים מהצפון חשוד שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בסך של 70 מיליון שקל ולא שילם מסים בכ-20 מיליון שקל.

בית משפט השלום בירושלים שחרר בערבות את תושב הצפון מוסטפא ראמי, בעלים של חברת מחשבים ומנהל של עוד שתי חברות הרשומות על שם קרובי משפחתו, שחשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף חסר תקדים של 70 מיליון שקלים. על פי הערכות, פעולותיו של ראמי גרמו לחוסר של כ-20 מיליון של לקופת המדינה, החשוד נעצר ושוחרר בערבות.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים חקרה את החשוד לאחר ששמו עלה בנסיבות מחשידות במהלך חקירה אחרת של הברחת טלפונים חכמים. מבדיקת ספרי החשבונות שלו עלה כי החשוד העלים הכנסות בסך30 מיליון שקל, עליהן לא דיווח ובנוסף, סכום זה וסכומים נוספים עליהם דיווח, בסך של כ-70 מיליון שקל, נרשמו עבור עסקאות שלא בוצעו בפועל.

צילום: אילוסטרציה IngimageA.S.A.P

הפגיעה במס המוערכת מעבירות אלו נאמדת בכ-15 מיליון שקל. ראמי חשוד כי בנוסף, קיזז תשומות ללא תיעוד בסך של חמישה מיליון שקל נוספים.

במהלך הדיון בבית המשפט, טען בא כוח החשוד כי הוא סייען של השב"כ וכי אינו דובר עברית ועל כן סירב לחתום על בקשת הערבות; אך כב' השופטת דנה כהן-לקח אישרה את הבקשה בכל זאת, על מנת להקטין את סיכון הבריחה של החשוד מהארץ ולאפשר את המשך החקירה בכל הפרשיות הקשורות בו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן