מונית הכסף: הצעיר היהודי שהקים בגיל 16 עסק שמגלגל מיליוני דולרים בשנה

שלמה חיפתי הוא צעיר יהודי מברוקלין. בעמוד הפייסבוק שלו הוא כותב כי התחנך באוניברסיטה של החיים, הצהרה שנשמעת אמינה בהתחשב בעובדה שחיפתי, בן ה-24 הוא המקים והבעלים של אחת מחברות השכרת רכבי היוקרה המצליחות בניו יורק – לוקסור לימוזין. חיפתי הקים את החברה יחד אחיו הגדול ממנו בשנתיים ב-2003 כשהיה רק בן 16. מאז פיתחו האחים את החברה והיום היא מעסיקה 35 אנשים ומחזיקה ב-27 רכבי יוקרה.

50% מרווחי החברה מגיעים מלקוחות עסקיים, והשאר מלקוחות פרטיים, אשר מעבירים את דבר קיומה מפה לאוזן. היא גדלה ביותר מ-100% לשנה במהלך השנתיים האחרונות והעלתה את הרווח השנתי מ-800 אלף דולר ב-2010, ליותר מ-3 מיליון ב-2012. ההישג של האחים הצעירים גדול עוד יותר בהתחשב בכך שלא נעזרו כלל במימון חיצוני, מעבר ליחסיהם הטובים עם הבנקים שהעניקו להם את ההלוואות לרכישת רכבי הפאר לצי החברה.

האחים חיפתי וצי מכוניות היוקרה | צילום: תוך עמוד הפייסבוק של שלמה חיפתי

הפילוסופיה העסקית של חיפתי, מפתיעה מעט, מכיוון שהיא כוללת כמה תכונות שנהוג לחשוב כי חלפו מן העולם ואינן קיימות עוד בדור הצעיר, אך נראה כי חיפתי ואחיו מוכיחים אחרת. הנה מספר עצות שמציע חיפתי ליזמים צעירים:

עשו את כל שנדרש. חיפתי מוכן ומזומן לעשות כל תפקיד שנדר בחברה, כולל להחליף נהג שלא יכול להגיע לעבודה. הלקוחות אפילו לא יודעים שמי שמסיע אותם הוא הבעלים. המחילה על האגו, מאפשרת לו להכיר מקרוב את התנהלות החברה ואת חווית הלקוח.

היו הראשונים להגיע והאחרונים לעזוב. בעוד לוקסור לימוזין מתכננת את התרחבותה בארה"ב ואפילו בעולם, חיפתי מקפיד להיות העובד המעורב והחרוץ ביותר בחברה. הוא אינו חושב בכלל על הפרישה, אלא ממוקד בכל מעודו בעסק.

אחד מרכבי היוקרה שמציעה לורסור לימוזין | צילום: מתוך אתר החברה

אל תחכו שיגידו לכם מה לעשות, חשבו על הצעד הבא כבר עכשיו. לוקסור יכולה למעשה לנוח על זרי הדפנה וליהנות מצמיחה יפה שנה אחר שנה, אך השאיפות של חיפתי גדולות הרבה יותר. הוא ואחיו זיהו את ההזדמנות ליצירת מערכת הזמנות אוטומטית שתפעל און ליין ועבדו על פיתוחה בהשקעה של 100 אלף דולר, בצמוד לניהול השוטף של העסק. המערכת אמורה להיות התשתית לה יזדקקו על מנת לפרוץ את גבולות ניו יורק, ליצור שותפויות עסקיות ולהתפשט אל אזורים נוספים בארה"ב ובעולם.

כעת, כאשר הוא מסוקר תקשורתית, חיפתי יתקשה לשחק את תפקיד ה"בוס בהסוואה". יחד עם זאת, עם התוכניות העתידיות המבטיחות, כנראה שזה לא יחסר במיוחד ליזם הצעיר המאוד לא טיפוסי הזה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן