מוסקבה, יש לנו בעיה: כישלון רוסי נוסף בשיגור לווין לחלל

שיגורו של לווין רוסי אתמול לכיוון הלא הנכון מעלה שאלות לגבי עתידן של מערכות השיגור הרוסיות, שנחשבו עד כה לאמינות.

זה קרה ביום ראשון בלילה, לאחר שרקטת Proton-M שוגרה ממחנה הקוסמונאוטים בייקונור שבקזחסטן, כשהיא נושאת על גבה לווין תקשורת שנבנה עבור ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרקטה אמורה היתה להכניס את הלווין למסלולו, כ-35,696 ק"מ מעל פני כדור הארץ, אולם אחד ממנועיה שבק ארבע דקות מוקדם מדי, והלווין שוחרר למסלולו בנקודה נמוכה מדי.

גזפרום תוכל עדיין להשתמש בלווין, שכן הוא מצויד במנועים ובדלק עצמאיים, ויוכל לשפר את מיקומו למצב טוב יותר. אבל התמרון צפוי לקצר משמעותית את חיי הפעילות של הלווין.

זהו כישלון מביך עבור רוסקוסמוס, סוכנות החלל הפדרלית של רוסיה, בייחוד כשזהו הכישלון השלישי של ה-Proton-M ב-16 החודשים האחרונים; השקות דומות נכשלו באוגוסט 2011 ואוגוסט 2012.

צילום: רויטרס

יצרנית הלווין, החברה הצרפתית Thales Alenia Space, הוסיפה למבוכה, כשהודיעה לעיתונות בטרם עת כי הרקטה שוגרה בהצלחה, וכי הלווין נכנס למסלולו.

רקטות ה-Proton הרוסיות הטיסו מטענים לחלל במשך כמעט 50 שנה, רקורד שמציבן כאחת מהטכנולוגיות המצליחות ביותר בהיסטוריה של הטיסה לחלל. אולם הכישלונות האחרונים שלהן, בנוסף לכמה תקלות אחרות במשך 3 השנים האחרונות, מציבים את עתידן בסימן השאלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן