מורשת מתוקה: הכל על אימפריית הענק השוקולדית שהותיר אחריו המיליארדר האיטלקי מישל פררו

מישל פררו אשר נפטר במהלך סוף השבוע האחרון באיטליה השאיר אחריו הון אדיר – וגם לא מעט סיפורים משפחתיים. לצד ירושת הענק אשר הותיר אחריו האדם העשיר ביותר באיטליה ואחד מעשירי יבשת אירופה, מסתתרים גם סיפורי מורשת משפחתית מסקרנים ומתוקים במיוחד; ככה זה כשאתה עומד בראשה של אחת מאימפריות השוקולד והמאפים הגדולות בעולם.

פררו נפטר כאמור ביום שבת האחרון בביתו במונטה קרלו, לאחר שנים של מאבק במחלה קשה. הונו הוערך לאחרונה על ידי מגזין פורבס בלא פחות מ-23.4 מיליארד דולר, אשר מיקמו אותו, כאמור, בראש דירוג עשירי איטליה, ברשימת עשירי יבשת אירופה, ובמקום ה-30 ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם כולו.

את הסכום האדיר הזה הוא הכניס מעיסוק מתוק במיוחד: שוקולד. כבר בשנת 1957 ירש לידיו את חברת "פררו" אשר הקים אביו פיאטרו. בשלהי מלחמת העולם השנייה החזיקה אמו של מישל בבעלותה מאפייה קטנה ובעלה, פיאטרו, החליט להקים "מעבדה" בכדי לנסות ולסייע בהמצאות ובשילובים חדישים, אשר יסייעו לאשתו לקדם את העסק. אך מכיוון שהימים היו ימי מלחמת העולם השנייה והמצב באיטליה היה בכי רע, פיאטרו לא יכול היה להשיג פולי קקאו עבור אישתו. וכך, הוא נאלץ לנסות ולהמציא תחליף איכותי לפולי הקקאו הנדירים (באותם ימים).

גילו את אגוזי הלוז בזכות המחסור בשוקולד. נוטלה | צילום: מתוך ויקיפדיה

וכך החל פיאטרו לתור אחר תחליף הולם לשוקולד הפופולרי. לאחר ניסויים רבים, סיפר, הגיע לבסוף לפריצת דרך – כשגילה כי הלקוחות מגיבים היטב לקרם אגוזי לוז שהפיק, ואשר הזכיר למדי את השוקולד האהוב. מאז, החלה המאפיה המשפחתית הקטנה להפיץ ברחבי איטליה מוצרים על בסיס קרם אגוזי לוז. העסקים שיגשגו, ובמהרה הקרם הפך ללהיט ברחבי המדינה כולה.

כשהסתיימה המלחמה, פיאטרו חשש כי קהל הלקוחות ינטוש את אגוזי הלוז וישוב במהרה לקקאו המוכר. אך דווקא אז ציפתה לו הפתעה – שכן יד ביד עם התאוששות הכלכלה האיטלקית לאחר הלחימה, עלתה הדרישה למוצרים השונים אשר הכילו את אגוזי הלוז. ההמונים כבר התמכרו, והתמכרות זו נמשכת, כך נראה, עד עצם היום הזה.

כך הקים פיאטרו פררו את העסק הנושא את השם המשפחתי. החברה החלה לייצר מותגים בעלי שם עולמי, בראשם ממרח "נוטלה" המוכר, מותג "קינדר" (מוכר במיוחד בזכות ביצי ההפתעה הפופולריות), "פררו רושה", ואפילו סוכריות "טיקטק". כשמישל ירש את השליטה בחברה בשנת 1957, הוא החל לפעול באגרסיביות לשיווק המותגים ברחבי העולם כולו – ולהרחבה בלתי פוסקת של האימפריה. הוא התעקש להגיע למדינות רבות ברחבי הגלובוס, והאמין כי אם הקהל האיטלקי נשבה בקסמי המותגים השונים – כך יהיה גם עם מדינות נוספות. והוא לא טעה: המותגים השונים בהם מחזיקה החברה הפכו לשם דבר עולמי, והכניסו לפרארו, כאמור, סכומי כסף אדירים.

ומה יהיה על החברה כעת לאחר מותו? בחברה מדגישים כי היא אינה עומדת למכירה, וכי העסק המשפחתי יוותר כזה גם בשנים הקרובות. כבר לאורך השנים האחרונות ניהלו את החברה בפועל בניו של מישל, ג'ובאני ופיאטרו (אשר נקרא על שם סבו). בשנת 2011, פיאטרו הנכד מצא את מותו באופן טראגי, כשהיה מעורב בתאונת דרכים כאשר רכב על אופניו, במסגרת מסע סיוע הומניטארי בדרום אפריקה. נסיבות המקרה עדיין מעורפלות, ובמשפחה סירבו להתייחס אליו וטענו כי מדובר בעניין משפחתי בלבד.

פררו (במרכז). התעקש להתרחב ברחבי העולם | מתוך יוטיוב

מאז מנהל ג'ובאני לבדו את אימפריית הענק אשר הקים סבו, כשאביו מישל נותר יו"ר החברה והוסיף להיות מעורב במידה פחותה בפעילותה. הונו האדיר של מישל יועבר בינתיים לאלמנתו, מריה פרנקה, ובעתיד צפוי לעבור גם לידיו של ג'ובאני באופן בלעדי. על כתפיו של ג'ובאני פררו מוטלת כעת אחריות רבה – להמשיך ולהרחיב את האימפריה המשפחתית אשר הקים סבו, ואשר הפכה לאחד ממותגי הממתקים המוכרים והאהובים ביותר בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן