מחדשים? לא בדיוק: השינויים במערכת ההפעלה של אפל הם אוסף של העתקות

סטיב ג'ובס ציטט פעם את פיקאסו שאמר "אנמים טובים מעתיקים – אמנים אדירים גונבים", וציין כי אפל מעולם לא חשה בושה לגבי גניבת רעיונות גדולים. האמרה הזו הדהדה אתמול בהצגת שורת השינויים במערכת ההפעלה החדשה של החברה לאייפון ולמק. המשתמשים ימצאו את השימוש בה דומה במיוחד לחוויה שמעניקות דרופבוקס, או ווטסאפ למשל, כחלק מנסיונה של אפל להשאר מעודכנת בנוגע לחידושים בתחום הענן ותקשורת המובייל.

מערכת ההפעלה המחודשת iOS 8 מכילה כמה שיפורים שיקלו על חייהם של מפתחי האפליקציות לאפל, אך גם מציבה לראשונה תחרות לדרופבוקס וסקייפ הוותיקות עם אפליקציה ייעודיות של אפל אשר מציעות אלטרנטיבה.


טים קוק מציג את החידושים במערכת ההפעלה | צילום: רויטרס

בין השינויים עליהם הכריזה החברה הם קישור בין מכשירי אפל השונים כך שפונקציות כמו שיחות או אימיילים יוכלו לעבוד באופן סימולטני באייפון ובמק, וגם ייבוא של שירותי אפליקציות חיצוניים אל תוך האפליקציות של אפל. אפל השיקה את ה-iCloud החדש שלה, שהוא שירות ענן שמאפשר גישה אל מסמכים דרך מחשבי המק ואפילו דרך מיקרוסופט ווינדווס, ודומה מאוד לדרופבוקס (אותה נשבע ג'ובס להרוס לאחר שלא הצליח לרכוש אותה ב-2009).

בנוסף הציגה אפל שירות שיחות דומה לסקייפ ו-וויבר שמאפשר תקשורת גם דרך מחשבי המק ולא רק דרך האייפון, וכפתור push-to-talk באפליקציית המסרונים שלה, המחכה את הפונקציה הפופולרית הקיימת בווטסאפ.


הדי הביקורת (או החשש) מהכיוון אליו הלכה אפל לא איחרו להגיע. יאן קום למשל, המייסד של ווטסאפ שנקנתה על ידי פייסבוק צייץ בטוויטר כי "זה מאוד מחמיא לראות את אפל "משאילה" כמה מהאפשרויות של ווטסאפ ל-iMessage ב-iOS 8" ותייג את הציוץ תחת המילה "חידוש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן