מחזירה את הכיף: אפליקציה לשיתוף תמונות שנעלמות מהרשת

באפריל 2011, איוון שפיגל נעמד בכיתה בה למד בסטנפורד והציג את פרויקט הגמר שלו: זה יהיה אפליקצייה, הוא הסביר, בה חברים יכולים לשתף תמונות שיעלמו – לנצח – תוך כמה שניות. "כולם אמרו שזה היה רעיון גרוע", נזכר שפיגל.

היום, אותו רעיון גרוע של שפיגל צמח והתפתח לאפליקציה ממשית. ל-Snapchat יש כבר 30 מיליון משתמשים יומיים. בכדי לתת עוד נתונים על הרעיון "הגרוע" בחודש דצמבר 2012מספר התמונות הממוצע ששותף דרך האפליקציה עמד על כ-10 מיליון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

החברה עוד לא מייצרת רווחים ויכול להיות שמדובר בטרנד חולף אבל מבט קרוב יותר מראה שהאפליקצייה של שפיגל דווקא מגיבה לאחד מנקודות החולשה הגדולות ביותר של הרשת החברתית.

לא חייבים לשתף רק דברים שמחים | צילום: Ingimage/A.S.A.P

קחו לדוגמא את פייסבוק, חברה ששווה 50 מליארד דולר שבנויה על חיבור פשוט בין חברים. "מאז ייסודה של הרשת החברתית לראשונה ב-2004 החברים שלי הפסיקו להיות עצמם", טוען שפיגל. "החברים שלי נהיו מוזרים". עם זאת, ההתנהגות המוזרה שלהם התפוגגה באוויר הרשת החברתית, אוויר שמאופיין במודעות עצמיות, בתופעת ה-"תקנאו בי" ובשיתוף של "תמונות משקיעות מטריפות, חופשות חלומיות ומסיבות בלתי אפשריות.

הספונטניות ננטשה, טוען שפיגל. במקום זאת, כולם עסוקים בלבנות את הפרופיל שלהם בצורה טובה יותר. "אנשים חיים עם הנטל העצום הזה של ניהול גרסה דיגיטלית של עצמם," שפיגל מקונן. "זה לקח את כל הכיף של ההתקשרות בין אנשים".

ה-Snapchat היא מאמץ להביא את אותו כיף בחזרה לעולם הדיגיטלי. משתמשים יכולים לקחת את התמונות הכי המכוערות, הכי המטופשות והכי מרשיעות שהם רוצים, לשתף את זה עם החברים בידיעה ובביטחון שהתצלומים האלה נעלמים לאחר מכן – לנצח. זה פרטי, מיידי וחולף. מצחיק לראות את החבר שלך בדיוק שהוא קם בבוקר ועכשיו אין את הפחד שהתמונה תישאר ברשת, אומר שפיגל.

האפליקציה ממקומת כבר במקום ה-4 בהורדות של iTunes, כאשר ההשקה של הגירסה לאנדרואיד מוסיפה לפופולריות של ה-Snapchat. באשר לריווחיות, שפיגל סירב לפרט אבל אמר כי הוא בטוח שקרב היום בו העסק גם יניב רווחים, אם 30 מיליון משתמשים, אולי יש לו סיבה טובה להיות בטוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן