מחיר המים: טיבי שפך מים על החוק – וגרם לנזק של 21 אלף שקל

מחיר המים: ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום כי ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) לא ינהל את ישיבות הכנסת כסגן יושב-ראש הכנסת עד לסוף כנס הכנסת הנוכחי, המסתיים ב-4 באוגוסט. זאת לאחר שלפני כחודש קרע את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב ואף שפך מים על ההצעה מעל דוכן הנואמים.

יושב-ראש הכנסת ציין כי הוא רואה חומרה יתרה במעשיו של חה"כ טיבי, גם לאור כהונתו כסגן יושב-ראש הכנסת, האמור להוות דוגמה בהתנהגותו ובשמירת כללי הדיון בכנסת. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: מתוך ערוץ הכנסת

"הוועדה דוחה את הסבריו של חה"כ טיבי וסבורה כי מדובר במעשה החורג באופן קיצוני מכללי ההתנהגות הלגיטימיים בכנסת", נכתב בנימוקי הוועדה, "מעשה שאף גרם לכך שהכנסת תאלץ להוציא הוצאה כספית בשל חשש לנזק עתידי לציוד האלקטרוני הרגיש המותקן בדוכן הנואמים כתוצאה משפיכת המים".

מלשכת מנכ"ל הכנסת נמסר לוועדה מסמך בדיקה שנערך בעקבות האירוע, ולפיו "נצפו מים ברמקולים שעל הפודיום", ולפיכך יש להחליף ציוד (רמקול ומגבר) בעלות של כ-21,000 שקל: "במעשיו הפר חבר הכנסת טיבי את כלל האתיקה הקובע כי 'חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה וינהג בדרך ההולמת את מעמדו ואת חובותיו כחבר הכנסת", המשיכו בוועדה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן