מחכים לריבית: הבנקים ירדו ב-0.7%; אלביט הדמיה צנחה ב-20%

אחרי יומיים של פגרה, ננעל המסחר בבורסת תל אביב בעליות שערים, על רקע המדגמים הראשונים מן הבחירות באיטליה, הצופות הפסד לסילביו ברלוסקוני, ובהמתנה להודעת הריבית של בנק ישראל.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2% ת"א 100 הוסיף 0.3% לערכו, מניות הבנקים ירדו ב-0.7% ומדד הנדל"ן נסחר בעלייה קלה של 0.1%.

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' סטנלי פישר, צפויה לפרסם היום את הודעת הריבית שלה. לדה פוסט נודע כי הוועדה תתכנס לישיבה מיוחדת היום, למרות שבנק ישראל לא אמור לפעול בגלל שושן פורים.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה במהלך סוף השבוע את דירוג האשראי של בריטניה בדרגה אחת, ממושלם (AAA), ל-AA1. עם זאת, קבעה מוד'יס את אופק הדירוג על יציב. במודי'ס תלו את הורדת הדירוג בתחזית צמיחה נמוכה. 

צילום: אהוד כהנים

אלביט הדמיה, שאיבדה ביום חמישי 3% מערכה על רקע הורדת הדירוג של סוכנויות האשראי מדרוג ומעלות, המשיכה לרדת היום, וננעלה בצניחה של 20%, לאחר שנגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית בשם מחזיקי האג"ח שלה.

בסיום המסחר נודע כי חברת אירופה ישראל ,החברה האם של אלביט הדמיה, הגישה בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להסדר נושים בחברה הבת. לטענת אירופה ישראל, "על-אף שחוב האשראי בין בנק הפועלים לבין 'אירופה ישראל' מוגדר בהסכם ומשולם כמוסכם, בנק הפועלים התריע כי בכוונתו לפנות למינוי כונס על המניות המשועבדות, זאת על אף שהדברים עולים כדי פגיעה באינטרסים של הבנק עצמו". 

מניית מלאנוקס, שאיבדה בשבוע שעבר 3.7% מערכה, לאחר שלבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה, התאוששת היום והוסיפה 4% לערכה. התביעה הוגשה בטענה כי בכירי החברה מסרו דייוח מוטעה בפני המשקיעים.

מודיעין אנרגיה, השותפה בקידוח גבריאלה, אישרה היום כי ניהלה מגעים מול ספק אסדת הקידוח עמו התקשרה, במטרה למזער את הנזקים בעקבות הימנעותן של השותפות בקידוח אדירה אנרגיה ישראל בע"מ ובראונסטון מלהעמיד את חלקן בתשלום לספק האסדה. אסדת הקידוח תעזוב באופן מיידי את האיזור ותועבר למלטה עד לפתרון הסכסוך בין שותפות הקידוח. מניית מודיעין נפלה ב-11%.

מניית בזק איבדה 1.1% לאחר שביום חמישי הורידה סוכנות הדירוג מעלות את הדירוג של בזק ופלאפון בדרגה אחת כאשר הוא נעמד כעת על ilAA.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן