מחלוקת בין לפיד ואריאל ללבני: מי הפיל את חוק הדיור הציבורי?

שרי האוצר והשיכון הוציאו היום הודעה משותפת לפיה ההכרעה בנושא חוק הדיור הציבורי תובא לאישור הממשלה, לאחר שאישורו נמנע היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"אישור החוק נמנע בשל קואליציה מפתיעה בין השרה ציפי לבני לשרי ישראל ביתנו", נאמר בהודעת השרים". "הוא ביקש להסדיר את מכירת דירות הדיור הציבורי לדייריהן, ולהביא למימושו לראשונה מאז נחקק. החוק שאף לאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את הדירות בהן גרו".


לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

שרי האוצר והשיכון הודיע כי אין בכוונתם לוותר על מימושו של חוק הדיור הציבורי וכי יביאו אותו להכרעת מליאת הממשלה. "חבל שאינטרסים פוליטיים צרים פוגעים בשכבות הכי חלשות בחברה הישראלית", אמר שר האוצר יאיר לפיד. "מניעת היכולת לרכישת הדירות מדרי הדיור הציבורי משמעותה אחת – לעולם לא יהיה להם בית, ועם זאת לא נשלים".

"אנחנו בעד הדיור הציבורי, וככל הנראה שרת המשפטים ציפי לבני אינה כך", הוסיף אריאל. "רצינו לעזור לדיירי הדיור הציבורי להיות מסוגלים לרכוש את הדירות בהן הם גרים, ושהקרן מכספי מכר הדירות תוקצה אך ורק לטובת הדיור הציבורי, ולטובת אלה מהמצב הסוציו-אקונומי החלש ביותר. הקרן תאפשר רכישת דירות דיור ציבורי לכל מי שנזקק לכך, והצעד של שרת המשפטים ושרי ישראל ביתנו פגע בכך".

"מימון שכירות לזכאים לא יכול להיות במחיר חיסול הדיור הציבורי בישראל", אמרה לבני בתגובה. "שר האוצר ושר השיכון הפילו את הצעת חוק הדיור הציבורי שהם עצמם הגישו, לאחר שהבהרתי כי הכסף שיתקבל ממכירת הדיור לזכאים יופנה לרכישת דירות חדשות – ולא למימון שכירות".

"שרי יש עתיד והבית היהודי התנגדו להסרת הסעיף בחוק הקובע כי הכסף שתקבל המדינה ממכירת הדירות לזכאים יופנה לרכישת דירות חדשות בלבד,, הסבירה לבני, "וזאת על מנת לשמר, ככל הניתן, את מאגר הדירות לדיור ציבורי – בניגוד להצעה המקורית, בה ניסו השרים 'לחסוך' בהוצאות ולממן בעזרת הכסף שיתקבל שכירות בדיור ציבורי".

שרת המשפטים ויו"ר ועדת השרים לחקיקה, ציפי לבני, הדגישה כי היא תומכת בחוק ובתנאי שהכסף שיתקבל ממנו ישמש לקניית דיור ציבורי חדש, ולא לחיסולו. "מי שבאמת תומך בדיור ציבורי במדינת ישראל צריך לתמוך בעקרון של מוכרים-קונים, ולא מוכרים-מחסלים", הבהירה לבני, "ההצעה של האוצר מטרתה לחסל את מלאי הדירות לדיור ציבורי. המדינה צריכה לממן שכירות לזכאים בתקציב נפרד, ולא על חשבון החלשים – ובוודאי שלא במחיר של חיסול הדיור הציבורי בישראל״.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן