מחפשים השקעה? דירוג הקרנות הפעילות ביותר בישראל

בשנת 2012, הסתכם מספר הקרנות שביצעו השקעות ראשונות בחברות היי טק ישראליות וקשורות לישראל ב-90, כך עולה מדוח קרנות ההון סיכון הפעילות ביותר של חברת המחקר IVC. הקרן הפעילה ביותר בשנה החולפת היתה קרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ'רס בניהולם של שלמה דוברת ואבי זאבי. כרמל, המחזיקה בהשקעות בסך 608 מיליון דולר, ביצעה 11 השקעות חדשות ב-2012, כמעט פי 4 מפעילותה ב-2011, אז הסתפקה בשלוש השקעות חדשות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

19 קרנות הון סיכון ישראליות וזרות הפגינו רמת פעילות גבוהה יחסית, וביצעו שלוש השקעות חדשות או יותר. הקרן הורייזונס ונצ'רס שבין השקעותיה בעבר נמנית גם חברת הניווט הישראלית ווייז ביצעה סך כולל של עשר השקעות חדשות. אחריה ממוקמות שתי קרנות ישראליות נוספות, ג'נסיס וג'מיני, שביצעו שבע השקעות כל אחת. קרן JVP הירושלמית המנהלת השקעות בסך 900 מיליון דולר ביצעה שש השקעות חדשות וקרן מאגמה ביצעה חמש השקעות חדשות.

צילום: רויטרס

חמש קרנות שונות, ובהן פיטנגו, הקרן הגדולה בישראל שמנהלת כ-1.5 מיליארד דולר, ביצעו ארבע השקעות ראשונות ב-2012. שמונה קרנות שונות ביצעו שלוש השקעות חדשות. 19 קרנות, ביניהן מיקרו קרנות ישראליות, השקיעו בשתי חברות חדשות ו-52 קרנות ביצעו השקעה אחת בלבד.

"נתוני פעילות קרנות ההון סיכון המקומיות והזרות בישראל בשנת 2012 מלמדים כי השוק שוקק חיים ורווי שחקנים", אומרת מריאנה שפירא, מנהלת המחקר ב- IVC. "עם זאת, יש מובחנות בולטת בין מספר מצומצם יחסית של שחקנים שמבצעים כמות גדולה של השקעות, בעוד עשרות רבות של קרנות מבצעות שתי השקעות או פחות. יתרה מכך, מרבית ההשקעות הראשונות שביצעו קרנות בישראל בשנה החולפת היו קטנות יחסית בהיקפי ההשקעה, מה שמלמד על זהירות מסוימת מצד המשקיעים, שמעדיפים להעריך את הפוטנציאל המלא של החברה לפני שהם מבצעים התחייבויות גדולות בסטרט-אפים."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן